Bra byte!

Jaha vintern är här och igår kom den här vinterns första snö!! Dock kom den med besked...mellan 2-3 dm kom det igår och inatt. Tack och lov så har jag en snäll man som skulle skjutsa mig till jobbet imorse men det var inte utan jobb. Vi kom inte mer än bort från uppfarten till huset så satt vi fast med bilen Ut pch skotta och sen knuffade jag på bilen och magnus kom iväg. Han körde på fram till stora vägen för att inte fastna nå mera på våran lilla väg här. Jag sprang efter och trodde att Magnus snällt vänta där framme...men nädå då hade en dåre till plogbilschaufför kört upp värsta vallen för att komma ut på den stora vägen. SUCK. Det var bara o börja gräva och sparka bort mera snö. efter många om och men så kom vi iväg och färden in till jobbet gick fint!!!

Sen var det dags att jobba och självklart gå ut o leka i snön på schemat! Jag tar fram mina nya täckbyxor jag köpte i förra veckan och blir så paff. Jag vill minas att de var jätte bra när jag stod i provhitten i butiken o prova dem men när jag tog på mig dem på jobbet så kändes de väldigt korta. Men men, de dög medans jag var på gården men så fort jag bockade på benen så fick jag typ snö innanför. Så ringde till butiken och frågade om man kunde få byta storlek trots att jag inte hade en aning om vart kvittot var. Det skulle gå utmärkt.
   Så efter jobbet for jag till Inter sport på Grnby ( Magnus följde med!) för att byta men självklart fanns det inga fler byxor av den modellen mer än strl 46 o de kändes ju lite stort :P Så jag fick ett tillgodokvitto o vi for vidare till Inter sport i Boländerna för att se om där fanns nå byxor. Där hittade jag dagens kap!!! Ett par långa och bra täckbyxor på barnavdelningen :) Så de kostade nästan halva priset mot de andra. Så då passade jag även på att köpa ett par gore-tex handskarm även det barnstorlek, att ha på jobbet :) så tack vare ett par for korta täckbyxor fick jag ett par andra som kändes kanon + sådana vantar jag spanat på en längre tid och allt jag behövde betala var 90:- Med enkla ord; ett bra byte!!!

Nu blir det lite te och pepparkakor!! Det är nog min största last i livet; pepparkakor!!

Bjuder på en bild på hur det blev med en duk på köksbordet!!!


Bamse gjorde sitt bästa för att hjälpa till o mäta!


Slutresultatet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0