Bröllop & Hus

Jag har ju allldeles glömt bort att uppdatera mina kära bloggläsare i hur det går med huset och bröllopet! Bröllopsplanerna går det fint med! Just nu händer det inte så våldsamt mycket, vi väntar på att ta en tur ner till Ystad vid påsk och greja lite! Men vi är väldans bra med i planeringen och det är inget som känns stressigt alls. Det är ju 133 dagar kvar tills den stora dagen =)

Huset har det hänt destu mer med den senaste tiden. Från början var det ju tänkt att huset skulle komma i mitten av Maj. Men det har blivit ändrat. Den 7 April ställs huset på sin plats på tomten och senast den 20 April får vi nycklarna. Detta för att husföretaget ska ha huset lite för att bygga badrum o lite sånt. Då vi får nycklarna till huset är det full fart...då ska det läggas golv, målas/tapetseras och monteras kök! Sen är det bara att flytta in. Vi siktar på att det bli inflyttning någon gång under de två första veckorna i Maj. Ska bli fantastiskt gott. Är så less på att bo här i lägenheten som vi hyr i andra hand. Trivs inte över huvud taget här och så bor man som i en kappsäck. Alla kläder ligger i resväskor och man har inte alla sina saker här som man normalt använder i vardagen. Ville ha potatismos en dag i veckan till middag, men shi fick jag för jag hittade verken någon potatispress eller elvisp *suck* Så jag har börjat nedräkningen nu tills vi kan flytta, hoppas det är om ca 8veckor. Men blir ju skoj när huset väl är på plats! Då kommer tiden gå fort för då är det så mkt att göra! Har börjat hända en massa på tomten också men jag har inte varit där o kollat än, bara Magnus. Hoppas på att tiden finns till att åka ut på tomten i helgen så jag också får se hur det ser ut där!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0