Möhippa!

Igår så smällde det! det var dags för både möhippa och svensexa!!! Jag har ju vetat sedan drygt 5-6 veckor tillbaka att Magnus svensexa skulle vara igår. Dock så misstänkte jag sedan någon vecka tillbaka att det även var nå fuffens för mig på gång...detta då jag enligt Fia "är svår att lura". Med lite småhintar här och var som Fia hade tänkt sig som att jag inte skulle fatta någonting så lyckades jag i veckan lista ut att igår skulle det smälla =) Men huvudsaken var ju att jag inte hade den blekaste aning om vilka som skulle vara med och inte heller vad som skulle hända under dagen!!!
   Det blev en helt underbar dag!! Solen stekte som tusan så vi försökte verkligen dricka tillräckligt med vatten men det var väldigt svårt så lite huvudvärk blev det på kvällen, men det löste en ipren!! Jag fick ha en banderoll (eller vad det heter) runt mig som det stod "möhippa" på, en rosa tiara med slöja på huvudet och så fick jag en såååå tjusig golfbag med tillhörande ting. Fick även en rebus som jag skulle lösa under dagen och som skulle ta mig till olika platser med olika uppdrag. Det var sååååå skoj!!! Jag har numer spelat golf på de mest tokiga platser i denna stad- både inne och ute, jag undrar vad som kommer hända med alla bilder från allt spelande *hmm*, jag tog mig till en loppis, vi tryckte in oss alla i en telefonkiosk och bad någon annan fotografera och vi spelade discobowling. Runt halv6 eller vad klockan var så var det dags att åka buss, då åkte vi hem till Fia & Oscar där vi tog det lugnt en liten stund innan det var mat och hela svensex'e gänget ramlade in!!! Efter maten så var det dags för ett gemensamt uppdrag för mig och Magnus, vi skulle måla en tavla var med oljefärg, det skulle vara ett porträtt av varandra! Vi fick aldrig se varandras resultat så jag gissar att det kommer nå överraskning med dem på bröllopet!!! En helt galen tipspromenad följde efter detta. Det var helt ologiska frågor så man fattade inte alls hur man skulle svara mer än att gissa! Svarsalternativen bestod av namnen på alla vi som var där. När alla fyllt i sina lappar så skulle alla frågor genomföras. Det var allt från att springa med ägg på sked till att hoppa säck och äta sura band. Det var då de namn som var bland svarsalternativen blev förståeliga. Det var de personerna som skulle genomföra den "lek" som det var. Herrejösses vad vi skratta!!! Shotandet fortsatte och kvällen började bli sen. Vid 23 var man ganska mör efter en heldag i gassande sol och massor av glada känslor vid alla överraskningar som dök upp så vi begav oss hemåt vid midnatt!!!
Tack alla som var med igår; Annicka, Madde, Anna, Sarah och Fia!  Jag hade inte tråkigt en enda minut!!

Även tack till killgänget! Magnus var så nöjd så och det var kanonkul att vi alla träffades på kvällen!

Fia & Oscar; ni har gjort ett kanonjobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0