1 januari 2010

Det nya året är här och det har börjat alldeles problemfritt!!!

Det började faktiskt redan igår med att jag tog mig i kragen och gjorde något bra. Jag bokade flygbiljetter till Halmstad så att jag kan hälsa på Fian! *weeee* Ska bli så fantastiskt skoj och jag kan då sluta skämmas för att jag typ varit hos henne i Halmstad 2ggr under min studietid. Nu ska vi ha en riktigt Sara & Fian helg, den 19 Februari kommer jag =) 1 poäng till mig då detta var en av de grejer jag sa till mig själv skulle göras under 2010.

Har även gjort min rensning på facebook. Om man tänker efter bland alla "vänner" man har på facebook så finns det jämt en del som man aldrig någonsin hör ifrån eller som man själv inte heller skriver till. Så jag brukar sisådär 2-3 gånger om året städa bland vännerna på facebook. Jag har kvar de som jag skriver till och som skriver till mig. Jag menar, hör man aldrig av varandra....vad är det då för vänner? Då är det genast personer man vet vilka de är men inte vänner.
   Det är faktiskt en grej jag lärt mig genom mitt tillfrisknande från anorexian. Det är och mer noggrant välja vänner. Vilka ger mig positiv energi tillbaka och inte bara är energitjuvar. Något alla  borde ta sig en funderare på för att må riktigt bra i sin sociala umgängeskrets!!! Man mår så himla mycket bättre av att ha fina vänner i sitt sällskap som både ger och tar energi. Det ska ju vara ett utbyte!!! Dagens tips får bli att läsa boken "energitjuvar".

Imorgon kommer våra underbara grannar hem! Det kommer bli jätte knasigt att inte gå ner till Vera & Werner om dagarna nu. Har varit nere hos dem 2-3 gånger/dag nu i 3 veckor och det bara är en dagsrutin nu. Kommer bli konstigt att inte göra det. Men självklart är det väldans härligt att de kommer hem....vi saknar dem.
   Även Pernilla och Ivan kommer att komma hem snart! Iaf senast den 5 januari då jag vet att Ivan ska jobba den 6e. Det ska också bli väldigt gott att de kommer hem. Så tomt utan dem.
   Fia & Oscar är också bortresta. De har först varit hemma hos sina föräldrar på var sitt håll i landet och nu är de i Åre för att fira nyår där. De kommer också snart hem, tror det är på söndag eller måndag. Skönt de också. 
   Några dagar till sen är vi tillbaka i verkligheten då arbetsveckorna rullar på och vårens månader närmar sig med stormsteg!

Jag känner på mig att 2010 kommer bli ett underbart år! Jag hoppas att alla ni som läser också får ett underbart år med massor av roliga händelser!

Kram på er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0