Pata negra skuldra = mums!

Igår var det en helt underbar sommardag! vi hade sedan tidigare bestämt med Fia & Oscar att vi skulle gå ut och äta tillsammans! Jag & Magnus skulle bjuda dem som tack för all hjälp med vårt bröllop, både innan och under själva bröllopet! Fia & Oscar hade ingen aning om vart vi skulle utan jag och Magnus hade bokat bord och så bestämde vi en plats där vi skulle ses! Våra kära toastmasters fick även en 50*50cm stor canvastavla med en super fin bild på dem själva som våran bröllopsfotograf hade tagit på dem. jag tror allt att de blev riktigt glada för tavlan!

Så väl på platsen där vi skulle ses så traskade vi iväg, målet var "Kött kök och bar"!
   Det tog en liten stund att bestämma sig för vad man ville äta. Det är ju så där att man bestämmer kött, vad för sås man vill ha och till sist vad man vill ha för tillbehör. Jag valde att äta Pata negra skuldra :) Med potatisgratäng och en rödvinssås med en touch av vitlök!! För att förklara vad köttet är för nåt så kommer det en förklaring här; det är en svartfotad gris som bor i norra spanien! Det är även av den här grisen som man gör serranoskinka. Dock så var det jag åt just som det låter från skuldran. Plus att servitrisen vad noga med att förkalra at det blir extra smak i köket för att den här grisen lever mestadels på ekollon! Det var bland det godaste kött jag någonsin ätit! Och alla tillbehöv var också fantastiskt!!! Oscar var modig även han och testa på hjort  medans Fia & Magnus mumsade i sig oxfilé!!!
   Allihop var otroligt nöjda med maten, så vi rekomenderar "Kött kök och bar" varmt!!!

Då middagen var avklarad blev det en drink på åkanten och sen en drink på plock innan vi for hem! Fredagströttheten slog på sådär vid halv12 så jag & Magnus tog kvart över tolv bussen hem och Fia & Oscar sina cyklar!

Idag är det en lugn dag hemma, Magnus ska snart iväg på dagens första jobb och efter det har han jobb från och till ända till ca 20.30 ikväll. Jag ska bara ta det piano och njuta av en ledig dag! 
  
Pratade med fina Anna idag, ska åka och hälsa på henne efter jobbet på torsdag....ska bli otroligt mysigt!

Nu blir det soffläge och bara ta det lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0