Nostalgi

Igår blev det som om jag hoppade 15 år bakåt i tiden och var hemma hos min pappa i hans lägenhet i Ystad.
   I verkligheten så var jag bara två hus längre bort från vårt och sällskapade med Jessica, Roger, Ramona och lilla Josefin!! Men det som gjorde att det verkligen blev en resa tillbaka tillbarndomen är detta underbara lilla spel vid namn skip-bo! Ett kortspel som jag ALLTID spelade hemma hos pappa. Jag undrar egentligen hur trött han var på mig efter de helger jag varit där och tjatat om skip-bo frånd et att jag kom på fredagen till han lämnade oss i skolan på måndagen. Men hehe vad gör det! lite får man väl stå ut med som förälder! Det roliga är även att jag tyckte spelet var lika kul nu, dock kändes det som att det gick mkt ssnabbare att spela....kan det vara för att man kanske är lite mer snabbtänkt idag och inte behöver räkna efter varje gång i vilken ordning som talen 1-12 är?! Det var hur kul som helst iaf, Jessica; kommer att hälsa på dig många dagar i höst o vinter!!!



Annars har det varit en ganska lugn och skön helg! Pernilla & Ivan samt Madde var här i fredags och grillade!!! Igår var vi in till stan så jag och Pernilla tog en sväng med tvillingarna på stan som hon och Ivan var barnvakter åt medan Ivan och Magnus var på Media Markt och El-giganten! Var riktigt mysigt de :)
   Idag får vi besök av min "gamla" roomie med familj! Ska smaskas Lasagne och babblas en massa strunt!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du/ni är Alltid välkomna =)

Kram

2010-08-10 @ 21:15:56
URL: http://yessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0