Möhippa nr 2

Det är inte alla som får två möhippor inför sitt bröllop men jag var så lyckligt lottad att jag fick det! Jag har ju tidigare berättat om min möhippa som jag hade den 3e juli här hemma i Uppsala.

Fredagen innan vårt bröllop så var vi i lokalen och gjorde iordning inför festen och middagen som skulle hållas. Allt var lugnt och fridfullt tyckte jag och det kändes som att allt var under kontroll. Helt plötsligt då så står Sara, Fian, Nettan och Pernilla brevid och säger att vi ska åka iväg. Ojdå eller nåt i den stilen sa jag och det första jag tänkte ¨på var att "jag kan inte släppa den här buketten nu" (höll på att göra en tärnbukett). Nä snälla nog som dom var så fick jag göra klart den!!! Sen var det bara snällt o släppa allt bröllopsfix och följa med på äventyr. Vi åkte mot Tomelilla hållet och då trodde jag absolut att vi skulle till Tosselilla och busa eftersom jag har jobbat där typ 4 sommrar eller om det var 5, jag minns bannemej inte. Men nejdå vi åkte snällt förbi och fortsatte en bra bit till + att vi åkte en sväng vilse! Tillslut så kom vi iaf rätt. Vi kom fram till Hallamölla gård!! Där var det dags för 5-kamp! Wiiiiii!! Det var slangbellsskytte, bågskytte, blåsrör, yxkastning och luftgevärsskytte på dagens agenda =) Det var hur kul som helst...yxkastning är nog nåt av det mest galna jag gjort. Tiden rusade iväg och vi fick bråttom tillbaka till stan så picknicken som tjejerna ordnat fick vi ta i bilen på väg tillbaka till Ystad. Just de Fian utklassade oss andra, medans vi andra 4 var ganska jämna!! 
    På kvällen gick alla vi "ungdomar" eller vad vi ska kalla oss ut och käka tillsammans och sedan vidare till bäckahästen för en öl där!!!!

Med enkla ord så var det en helt underbar uppladdning inför lördagens bröllop!!!!

TACK Sara.N, Pernilla, Fian och Annette för den skojiga möhippan med tokig 5-kamp!!!!!

     

       



Sötaste kattungarna fanns det på Hallamöllagård =)


Kommentarer
Postat av: Maria Thuré

Visste inte att du hade en blogg. Vad kul! Grattis till bröllopet och tack för dina fina ord på min blogg. Givetvis får du skriva om min bok! kram Maria

2010-08-02 @ 22:18:42
URL: http://madebythure.blogg.se/
Postat av: Vera

Va skoj =)

På Hallamölla Gård har jag varit på turridning ett antal gånger...får vi göra en gång du e hemma sen =) Kram

2010-08-02 @ 22:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0