Boktips!

Nu kommer sommarens bästa boktips!!

Jag började på den här boken för ett tag sedan. Den kom så snällt hem i våran brevlåda! Den var en present till Magnus från författaren men eftersom jag känner min man så visste jag att om han får läsa den först så kommer det dröja bra länge innan jag får chansen att läsa den så jag snodde den på en gång! Jag hann inte komma mer än drygt 40 sidor innan bröllopet. Hade liksom inte ro i kroppen att bara ta det lugnt och läsa...konstigt va :o)
   Men igår och idag har jag istort sett streckläst boken! 300sidor har jag betat av nu på två dagar och jag känner bara hur jag längtar efter en uppföljare!!!

Boken jag pratar om heter "Stor i en liten stad" och är Maria Thurés debutroman!



Den är så härlig, det är så mkt skratt till boken men också en hel del tillfällen där man kan känna igen sig själv. Huvudrollstjejen är lika gammal som jag själv är och det kanske är därför man känner igen sig så mkt? Jag har varit med om flera av de händelser som boken tar upp....killar som beter sig som svin, ätstörningar som utvecklats av att man inte tycker att man duger, att man tvingas lägga av med en sport på grund av en skada osv. Men också beskrivs denna underbara vänskap som finns i livet!!

Jag kan inte annat än rekomendera alla mina vänner och er jag inte känner att läsa den här boken!!! Den har helt klart förgyllt två av mina semesterdagar den här sommaren!!

Nu väntar jag spänt på en uppföljare! =)
(Jag hoppas iaf att det kommer att komma en så man får veta hur det går för alla tjejerna)


Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack för boktipset!

Jag kommer köpa den.

Kram

2010-08-04 @ 19:51:24
URL: http://hobbitfot.blogg.se/
Postat av: sara

Det tycker jag gumman!

KRam

2010-08-04 @ 19:58:46
Postat av: Maria Thuré

Fina fina du!

2010-08-27 @ 21:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0