Tiden rusar.

Nu har Magnus skaffat sig ett mobilt internet så nu ska jag väl kunna blogga lite igen =)

Veckan som gått har varit väldans händelserik. Ett mindre kaos utbröt på jobbet men som mer elle rmindre är löst nu. Mer än så kan jag tyvärr inte skriva men drygt och jobbigt var det för oss i personalen.

Huset kom då äntligen! I onsdags så kom det på plats och det är helt overkligt, men samtidigt väldigt häftigt!!!! Denna dag som enbart skulle vara en stor glädjeyra förvandlades snabbt vid lunch till något helt annat. Magnus älskade mormor somnade in på ackis, så glädjen var helt plötslig blandad med massor av sorg. R.i.P Iris Norling.
Annars så löper väl det mesta på med huset. Någon ynka motgång här och var som löser sig ganska fort hela tiden. Det enda som saboterar för att vi skulle få nycklarna redan tis-ons nästa vecka är att takteglet är försenat. Det kommer inte från på torsdag så nu hoppas vi att besiktningsgubben kan komma på fredag så vi kan få nycklarna då! Det vore ju loveli! Håll tummarna för detta gott folk =)

Igår var vi hemma hos Pernilla & Ivan!!! Vi hade lite fest eller vad vi ska kalla det där hemma eftersom de båda fyllt år =) God mat blev det, från restaurang ??. Den ligger i Gränby centrum och har ärldens godaste pasta. Men vad den heter har jag ingen aning om. En trevlig kväll hemma hos dem, dock en ganska trött Sara eftersom det var fredag, följdes av en taxitur ner på stan. Planen var Flustret men de nekade Ivans lillasyster att komma in. Så då promenerade vi till Platina men där var stängt. Så tillslut blev det Terassen för oss! Vid halv2 kilade jag och Magnus hem. Gick en buss då och jag var verkligen för trött för att vänta 50 minuter på nästa buss och inte orkade jag gå. Tack får igår alla ni som var med; Pernilla, Ivan, Kessi och Leif!!

Nu ska jag gör amig iordning för att åka till huset. Har blivit en liten översvämning runt huset så måste ut och se om vattnet sjunkit undan eller om vi ska starta pumpen som står där som kan hjälpa vattnet bort!

Som avslutning bjuder jag på lite härliga vårbilder från Ystad =)



Bilder på huset kommer när takteglet är på!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0