Glad Påsk!

Glad påsk alla nära och kära!!!

Årets påsk är på besök! Den firas i Ystad med strålande solsken och nära och kära!!! Igår så var det middag hemma hos mamma med bror & svägerska, mormor, moster & kusin Hanna, Sven-Erik & Malin och lite fler ansikten! Även Jannicke kom på ett oväntat besök, så trevligt!! Vi mumsade smörgåstårta och Magnus fick vara med och picka ägg för första gången i sitt liv! En sak vet jag iaf och det är att våran husfrid är kvar för ingen av oss vann någon gång. Tror mormor vann första omgången och den andra vet jag inte faktiskt men jag tror att det var min bror som lite fint tyckte att han kunde hoppa in i pickandet när några av oss redan hade fått någon sida sönder pickad! Det var himla mysigt att ha en helkväll med kusin Hanna! Det var väldigt länge sedan och hon är mer som en syster än kusin! Har passat henne mkt som barn med allt från att hämta henne på förskolan till att vi gick och bada =)

Jag, Magnus, pappa och Eva tog en tur till stranden vid lilleskog igår också! Vi plockade stenar som vi dels ska ha hemma och som vi dels ska ha till bröllopet, även sand tog vi med oss som också ska användas till lite av varje! Mer än så säger jag inte ;o) I övrigt så har det hunnits med mkt under den här Ysta'resan! Har träffat bröllopsfotografen, sett vårat hus på husfabriken, träffat Ysta'grillarn som ska fixa maten på bröllopet, träffat lite släktingar till höger och vänster, Fått besök av Jannicke och Veronica (två kompisar här nere som jag inte hade en aning om att jag skulle få träffa) Och idag så avslutas resan här nere med middag hos pappa dit båda syrrorna kommer med sina respektive och barn!! Så det kommer garanterat bli så mysigt!

Imorn ska vi ta och åka hem till Uppsala igen, vi siktar på att åka vid 8 på morgonen. Ska faktiskt bli skönt. Trots att det är hem till skrotlägenheten vi kommer. Men det är inte lång tid kvar där nu (ca 5-6v)....på onsdag kommer vårat hus till Uppsala och från det så kommer nog tiden gå i racerfart!!! (Hoppas jag iaf)

Nu ska jag ta och mumsa frukost och om en liten stund tänker jag nog gå in o väcka Magnus!!

Tjingtjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0