Alla pratar om en mysig jul...

Jahopp det är nu bara ca 4v kvar så är det första advent. Kanon mysigt att få ställa fram adventsljusstakar och hänga upp en julstjärna här o där!! En massa ljus ska tändas och det är alltmänt mysigt =) Det gör liksom att man orkar med vintermörkret. Bara att hålla tummarna att det blir en vit decembermånad. Jag vill ha snö.
   Dock så kommer ju även den 24 december att komma. Dvs julafton. Jag tycker det känns lite jobbigt iår med julen. Förra året så var vi här i Uppsala med Magnus familj det var kanonmysigt och iår var min tanke att fara ner till Ystad och vara tillsammans med min bamsesläkt. Jag har sett fram emot det sedan förra året. Men shi fick jag, både mamma och pappa ska jobba på julafton och då är det ju inte mkt lönt att lägga en massa dyra respengar på att åka ned. Bror min ska dessutom inte heller vara i Ystad utan de ska upp till Stockholm och fira jul med hans fästmös familj. Så nej, jag ser inte riktigt fram emot julen....vill vara med min familj. Visst kommer säkert bli kanon mysigt när julen är här och vara ute på landet hos Magnus föräldrar. Men jag saknar den riktiga jullängtan eftersom jag inte får vara med min mamma, pappa o bror. *suck* Tur jag iaf får vara med Magnus <3

Ibland är det jobbigt att bo 70 mil från mamma, pappa och Marcus. Man får en sådan saknad då och då. Just nu är en sådan period eftersom alla börjar prata om julen. Jag ångrar absolut inte att jag bor i Uppsala, skulle bara vilja kunna träffa dem liiiiiite oftare. Tur att jag och Magnus ska ner till Ystad om 2v och efter de så kommer mamma upp till oss 2v senare.

Min familj är bäst <3


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

2009-11-02 @ 19:39:20
URL: http://www.lalleochnettan.blogspot.com/
Postat av: Svägerskan

Halloj Svägerskan, visst e det tråkigt (känner igen mig) när man inte kan träffa sin familj så ofta som man själv vill. Men du får luta dig på sambon din och han familj när du känner så. Å vi ses väll i mellandagarna får jag hoppas?? Britt å Nisse får se till att va lediga nästa jul istället. :) Kram Nettan

2009-11-02 @ 20:10:08
URL: http://www.lalleochnettan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0