Fantastisk helg i Ystad!

Helgen i Ystad gick i 180 hela tiden! Men det var en toppen helg och allt som skulle bli gjort blev gjort plus några små extra grejer som kom med på köpet =)
   Fredagen tillbringades med mamma. Det blev pizza och idol, fika med mamma och Sven-Erik samt att mamma klippte mig! Dagens skratt bjöd även mamma på! Då vi satt och åt våra pizzor så började mamma och Magnus prata om öl, detta för att mamma i lördagsmorse skulle åka till Tyskland på en miniweekend. Då sa mamma nåt i stil med -beckham – han är väl tennisspelare? (detta då de pratade om ölen med namnet ”Becks”) Då man var ganska trött efter tågresan så var detta fantastiskt skoj då min mamma i stort sett är helt ointresserad av sport. Men hon gjorde faktiskt ett tappert försök och visste iaf att det var en person som höll på med sport, dock fotboll. Tillslut kom vi fram till att det var tennisspelare Boris Becker som hon egentligen menade! Hejja mamma och sport =)

   Lördagen kom.
Det var då dags att fara runt och kolla på festlokaler inför den stora dagen D nästa sommar! Ett farande lite var stans med pappa som chaufför resulterade i att jag och Magnus fastna för två olika lokaler. Efter detta vidare till vigselförrättaren som vi skulle träffa klockan 14 hemma hos henne, vi åker dit och ringer på dörren. Men INGEN öppnar. Så vi ringer henne men kommer bara till telefonsvararen. Senare på kvällen så ringer hon tillbaka helt förkrossad att hon hade tagit fel på veckorna och frågar snällt om vi kan komma dagen efter istället! Visst kunde vi det. Istället for vi till Bo Ohlssons i Tomellilla. Där köpte vi födelsedagspresenter åt mina små älsklingar Matilda & My (mina kusinbarn) Magnus passade även på att hitta 3 spel och ölglas stora som tillbringare. Tillbaka till Ystad och snabbt hem till barnen (och kusinen så klart) för att gratulera dem. Överraskande och trevligt så träffade jag även min farbror Ninno och farmor där också =) Fantastiskt stort plus i kanten!
   En snabbt möte med moster Lena och kusin Hanna var nästa punkt på schemat då Hanna skulle få sina jultidningar som mamma hade hemma hos sig.
   Hem till pappa igen och en underbar middag (min pappa var lite tokig och startade grillen så här den 14/11) Kvällen bjöd på en trevlig fika som min kära bror och Nettan också kom och avnjöt! God tårta som Eva hade bakat bjöds det på!
     Äntligen var dagen slut efter detta, en toppen dag men jag var trött som tusan! Men tänk så många släktingar man hann träffa på en och samma dag =) (12 st närmare bestämt)

   Söndag. Träff med vigselförrättaren klockan 14, tillbaka till Ystad och middag hos pappa för att sedan kasta oss i bilen in till Lund. Tåget gick 17.35 och vi var här hemma i lägenheten ca 00.15. Helgen var slut och jag var helt slut. Somnade som ett litet barn då jag lade mig, nöjd över helgen.

Igår var det åter jobb, mellan 8-19. Detta då det var APT på kvällen. Upp klockan 6 imorse för att öppna på förskolan. Så tro det eller ej men idag när jag slutat så gick jag raka vägen hem och lade mig och sov i 2h.  Ikväll ska jag bara ta det lugnt och landa, känna att jag är hemma igen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0