Anti!!

Idag är det Fars dag och Simons dop =)

Simon är min systerson som föddes för 4 månader sedan. Idag har hans första stora dag i livet kommit, han ska döpas! Jag vet faktiskt inte så mkt mer än att han ska heta Simon! Hihi pappa hade glömt bort vad det mer var när jag frågade honom i måndags i telefon. Men vad gör det, vet ju iaf att han ska heta Simon och det är hans tilltalsnamn!

Sen var det ju då den här dagen som enligt kalendern tillhör alla pappor, fars dag. Jag är verkligen jätte anti alla såna dagar. Mors-dag, fars-dag, barnens-dag osv vad allt heter. Varför är jag då så anti? Jo jag tycker att det är så fel att det måste stå nåt i almanackan för att vi ska uppskatta (som i detta fallet) våra pappor. Jag personligen älskar min pappa lika mkt oavsett vad det står i kalendern. Känner jag för att ge honom en present så gör jag det när som helst, inte bara för att det just står fars dag i kalendern och alla affärer gör en massa bra erbjudanden för att tjäna extra pengar.
Nej, jag älskar mina föräldrar lika mkt alla dagar om året och visar det på lite mer speciella sätt de dagar jag väljer. Samtidigt så tänker jag på alla de medmänniskor som förlorat någon förälder. Det är nog en ganska jobbig dag för dem. Så för mig är detta ingen annorlunda söndag jämfört med några andra!!! Det är en gråmulen söndag och jag sitter i soffan med en god kopp te =) Dock så får andra jätte gärna fira sina pappor om de vill det, men tvinga inte mig att göra det.

Kram på er alla nära & kära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0