Nu är jag vuxen!

Första arbetsdagen är över och jag är lite sådär lagom seg i skallen. Många nya namn att lära sig på barnen och mycket nya rutiner. Men jag tycker nog allt att det fungerade fint idag ändå för att vara första dagen. Var jag och diskmaskinen som inte var sams en kort stund. Jag råkade öppna maskinen innan jag hade tryckt på en knapp, men det blev ingen större skada av det!!! Var bara o stänga luckan och köra efter det klassiska: - Gör om - Gör rätt!!! Bara o hoppas att mina nya kollegor tycker att allt gick fint för att vara första dagen...?!
 
Tack snälla Maria, Kajsa och Pernilla för ert fina mottagande =)

Slutade jobba kring halv4 idag. Då blev det hem och lägga sig på soffan o hämta lite ny energi så jag skulle orka vara vaken lite grann ikväll iallfall. Klev upp igen ur soffan kring 17 och käkade middag. Sen bar det av en vända till landet och Magnus föräldrar, en liten fika därute och sen hem igen för att se på "spårlöst". Nu har det snart skrivits klart i bloggen och det blir inom kort o krypa ner i sängen! Ska på utflykt med barnen på jobbet imorgon. Så håll tummarna för att regnet håller sig borta.

Men som sagt, nu känns det som att man är vuxen. För nu jobbar man istället för o plugga :o)

Tack och godnatt för idag!

Kommentarer
Postat av: Daniela

Grattis Sara till din examen och till nya jobbet! Är det på förskola eller skola du jobbar? Kramis

2009-05-12 @ 00:03:43
Postat av: Sara (bloggägaren!)

Hej Danni!



Jag jobbar på en förskola med 1-5 åringar:) Hur är allt med er och med Elvira? Kramar*

2009-05-12 @ 18:22:08
Postat av: Sofia!

Men Börje nej! jag ljuger inte =) läste artikeln på aftonbladet.se och helt sjukt så mkt socker det innehöll ... snuskigt mycket! =) hoppas du jobbar på bra! haha själv sliter jag med en uppsats, boring! ... nu blir det en promenix i det fina vädret, puss! hälsa Magnus!

2009-05-12 @ 18:34:43
Postat av: Sofia

!ps! du borde faktiskt kalla din blogg för Börje hahahahaha !ds!

2009-05-12 @ 18:35:18
Postat av: Bloggägaren :)

ha ha ha!! Ja en liten poäng har du där Kaj! :oP



2009-05-12 @ 18:42:05
Postat av: Daniela

Va kul att du trivs... visst är dem underbara barnen!? Det är bara bra med oss, Elvira växer och växer, fattar inte att hon snart är 9 månader! Men, det är jättekul att vara hemma, börjar nästan få lite ångest för att man ska ge sig ut i studentlivet igen (ska läsa till ett år till hösten). Allt bra med dig annars? kram

2009-05-14 @ 19:40:01
Postat av: Sara (bloggägaren!)

@Danni:



Hur kan det komma sig att du skall läsa ett år till? Ja tiden går alldeles rasande fort. Tyckte nyss hon föddes. Allt är bara fint med mig annars!!! Kramisar

2009-05-16 @ 16:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0