Kalle ballong!

I fredags hände en något underlig grej.... Först så var vi ute på landet hos Magnus föräldrar och träffade han syster med familj =) Vi hade köpt med oss lite presenter till barnen! En flaska såpbubblor och sandleksaker :o) Det blev väldans uppskattat! Och jag tror faktiskt att Magnus hade lika skoj som barnen *hihi* Lill-flickan som är 11 månader tog flera steg alldeles själv i fredags...hon kommer snart o springa fram. Då blir det fullt ös =) Nåja till det något mer märkliga denna dag när vi kom på väg 272 vid "nya" rondellen in mot Uppsala så såg jag något grönt flygande i luften. Jag sa till Magnus att jag trodde det var en sån där helium ballong som såldes på stan dagen innan. Men nje han höll inte med mig då han tyckte den såg för stor ut. Så vi började en liten biljakt på detta gröna föremål i luften!! Vi åkte typ som tokar runt på uppsalas gator o leta efter den för den försvann bakom alla höga hus ibland! Tillslut på vaksalagatan kom vi ikapp den, Det var en stor Lisebergskanin i form av en luftballong!! Min fråga; Vad i hela friden gör den i Uppsala??? Den som har en bra information om vad den gjorde här kan ju dela med sig av det =)

  
Kalle ballong =) (Den fick det namnet innan jag såg att det var lisebergskaninen!)

Igår lördag så var det en helt underbar dag vädermässigt. Solen sken och temperaturen var verkligen på topp!!! Dagen inleddes med en sallad i stadsparken tillsammans med goda vänner. Fantastiskt skönt, precis vid parken så köpte vi även en ask med spanska jordgubbar *mums* det var fantastiskt gott!! De var så där söta o goda som jordgubbar ska vara!!



Dagen fortsattes med en tur på stan tillsammans med vännerna!! Ett par nya sommarskor köpte jag och bra var det för de andra var inte så värst hela längre. Vid halv5 begav jag mig hemåt på min cykel o det kändes som ett träningspass, det var så vaaaaaarmt att cykla i uppförsbacke hem. Men men det finns ju dusch! På kvällningen kom Lina & Daniel samt Madde & Jonas över och grillade. Mums vad gott det blev.

Idag är det lathet på hög nivå! Har varit en vända på willys o handlat lite annars har det varit en latisdag i soffan! Just nu äre hockey på tv, Sverige - Schweiz. En match som Sverige måste vinna för att få spela slutspel i hockey-VM. Så hejja hejja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0