Helg - Ny arbetsvecka - Tomatplantor

Måndagskvällen är här. Vilket innebär att helgen tagit slut och man jobbat en dag på den nya arbetsveckan.

Igår söndag, blev det en lugn och skön dag ute på landet i solen! Tack för den fina solbrännan solen. Visst det är skönt och bli solbränd men kanske inte exakt så som det blev. Måste se till o få mer sl på mig och jämna ut brännan lite innan min examen annars kommer det se väldans kul ut till min klänning. Men men det löser sig säkert, har ju tre veckor på mig. Tiden går sååååååå fort. En lugn söndagskväll blev det, varma mackor och film i soffan blev det! Så skönt så =)

Måndag idag och det innebär starten på en ny arbetsvecka! Dock en arbetsvecka med bara 4 dagar. Är ju ledig på torsdag eftersom det är Kristi Himmelfärs dag! Var en lugn och fridfull dag på jobbet, på vägen hem från jobbet kilade jag förbi vår andra förskola (som har samma organisation och chef) för att lämna lite papper och hämta en "röris" skiva. Plus att jag fick en ny digitalkamera av chefen till förskolan där jag jobbar, just för att våran har gått sönder.
   När jag kom hem efter jobbet vid 16 åkte jag och Magnus till Svia-Handelsträdgård och köpte 3 tomatplantor! Sen planterade vi dem i en fin gammal sockerlåda. Så  nu är det bara och hålla tummarna för att det blir många goda tomater, var två plantor med körsbärstomater och en planta med det vi tror är "vanliga" tomater!! Just de, sådde ju Basilika igår också i vår lilla cykel-kruka. Börjar väl bli väldans många vuxenpoäng på mitt hem nu???

            
Tomatplantorna i sockerlådan!                        Basilika-cykeln!


Tjing tjong!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0