Comebacken är avklarad!

YES!! Så länge som jag sagt att jag vill spela igen och har längtat efter det. Började redan förra våren...då blev det en kvällstävling och sen inget mera alls mer än lite spel på skoj med vänner. Under vintern har spelsuget ökat och ökat för varje vecka som gått och man har pratat med vänner som spelat =) Så nu hade jag verkligen bestämt mig för att vilja spela. Så igår när jag var inne på klubbens hemsida såg jag att det var premiär för kvällstävlingarna idag kl 18.
   Idag kl 16.15 cirka hämtade min privata lilla taxi mig och en annan vän för att fara ner till anläggningen. Tiden där nere börjades med att käka middag! Sedan ut och slå lite för att snabbt märka att det återigen skulle komma lite regn.    

Klockan 18 började tävlingen, 10 deltagare och jag var enda tjejen. Men det gick faktiskt helt okej, lite puttmissar och annat smått o gott som man kan göra när man är ringrostig första varvet! Andra varvet tyckte jag faktiskt att jag spelade ganska bra så det är jag helt klart nöjd med =) Vilken är nu sporten då; jo det är bangolf eller minigolf som många känner till det som! Och jag var nere på kap vid studenternas här i Uppsala och spelade.Jag spelar för Uppsala Bangolfklubb, http://www2.idrottonline.se/default.aspx?id=82895 Det var kanonkul att spela och jätte skoj att träffa bangolfvännerna, I helgen smäller det igen! Då är det dags för tävling i sundbyberg. Hejja mig själv =)

Har tvärr ingen bild att bjuda på från min comeback, men ni får väl tänka er hur det ser ut när 10 tokar därav jag som tjej traskar runt i gråmulet o kallt väder och puttar på bollar. Jag hade till och med vintermössa på mig :oP Detta i en sport som man tänker att man bara pysslar med under sommarfina dagar. Men icke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0