Trolldeg

Tänk vad kul man kan ha när man blandat 2 dl salt, 3 dl kokande vatten och 7dl vetemjöl. Av detta blir det trolldeg =)

Jag håller ju på med trolltema med barnen på förskolan! Så på tisdag ska barnen få tillverka egna troll av trolldeg. Och givetvis måste man ju testa själv först för att kolla hur bra det går och hur lång tid det tar att torka figurerna i ugnen! Sagt och gjort här nedan är mitt resultat innan jag torkat dem!



Gissar på cirka en timme i ugnen innan de är klara, de har varit inne i 175 grader nu i 20 minuter.


Imorn är det en ny vecka! Med fem nya dagar på förskolan. Ska även ta och träffa en god vän imorn eftermiddag efter praktiken, det ser jag mycket fram emot!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

väldigt vackra =)

2009-03-09 @ 08:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0