Krispig marängtårta och tvätt.

Idag har det faktiskt varit fullt upp att göra sedan jag kom hem från praktiken!!! Dagen på praktiken var som vanligt bra...alla rutiner flyter på och där emellan var jag inne en vända hos chefen och pratade med henne. Den 11/5-09 börjar jag officiellt jobba som förskollärare, weeepiiii!!! Känns fantastiskt bra :o)

När jag kom hem så började jag med att vara duktig och lägga i ljus tvätt i tvättmaskinen och starta den så det blev rent! Både maskinen och torktumlaren var klart runt halv tio ikväll så det är ett heltidsprojekt när man tvättar hemma. Men det kan kvitta för det är så himla härligt att ha tvättmaskin och torktumlare i lägenheten! Under tiden som tvätten skötte sig själv så häöll jag på i köket och laga middag! Middagen lagades - åts - plockades undan för att lämna plats till bageri Klarin! Idag stod det Krispig marängtårta på menyn! Gjorde dubbel storlek på tårtan så den har tagit hela långa kvällen att göra, detta eftersom varje marängbotten ska vara i ugnen i 1h15min och till tårtan behöver man ju två. Så en ganska långtråkig tårta att baka men fantastiskt god =) Hoppas de uppskattar den i personalrummet imorn :oP Tänkte ju att jag kunde muntra upp personalen lite extra så där på fredagen!!


Krispig marängtårta med vaniljkräm och grädde emellan samt grädde och riven choklad ovanpå!!! *smaskens*

 Jag har ju även varit o fixat håret lite granna i veckan!!! Återkommer med en bättre bild en annan dag! Denna är tagen typ klockan halv åtta på morgonen :P Därför den bara får vara liten!!!

Men nu är det allt sovtajm! Sista dagen för denna veckan på praktiken imorn.

Gofnatt!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va gullig du är som står å bakar hela kvällen till dina kollegor. :) Har du slingat håret eller vad har du gjort? dålig koll Kram kram Nettan

2009-03-21 @ 07:02:38
URL: http://lallenochettan.blogspot.com/
Postat av: Sara

har slingat o tonat o klippt :P så lite av varje!!!

2009-03-21 @ 12:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0