Jag är BEROENDE :S

Ja så är det verkligen!!! Jag är galet beroende i kavli's Mild Ost på tub :) Den på Falu - rågrut knäcke och en kopp te till!!!! Jag brukar aldrig köpa hem Mild Ost eftersom jag är laktosallergiker, men ibland när jag går förbi det i en affär så går det inte att låta bli. IDAG var det en sådan dag!
   När jag kom hem blev det till att ta en lactrase (enzymtabletter som gör att magen kan bryta ner laktos) och hela 5 knäckemackor med MildOst på till mellanmål. Och så klart en kopp te till!!! ingen risk att jag behöver äta middag innan kl 18 idag :S 

VARFÖR ska man vara så galet tokig i något som man egentligen inte tål???????????? (Problemet i det hela är ju att det typ tar 2 dagar för mig att äta upp en tub av denna ost. Inte så värst normal konsumtion av den.


Kommentarer
Postat av: Sofia!

FALU RÅGRUT!! mumma =)

2009-03-16 @ 19:03:23
Postat av: Lalle

Här kommer ett fint skånskt recept

skånsk åkarmacka



gör på ditta vis



köb ett reimans fransbrö hiva det på midden tryck i en hel tub kavli räkost tryck ihop bröed och sen trö hela trudden full



PS för alla ni norrläningar som inte förstår finns 2 alternativ ta en grunkurs i svenska ( läs skånska) eller fråga sara



tjingeling från lilebror

2009-03-17 @ 22:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0