Helgen med mamma är över...

JA! Helgen med mamma är över snart...ja hon är fortfarande kvar hemma hos mig men hon åker cirka halv nio imorn bitti. Det har varit en händelserik helg. I fredags var jag och mamma som jag skrivit tidigare ensamma hemma. Magnus var i solna och kollade på basket. Jag och mamma hade en lugn kväll bara för att ladda inför lördagens bravader!!
   Klockan 7.45 ringde väckarklockan i lördags och då var jag verkligen inte pigg. Men det var bara till att stiga upp för vi skulle hämta Johan 8.30 för att åka mot Grisslehamn. Vi hade nämligen planerat att åka Ecerölinjen, en liten lagom tur att få hem en trevlig mängd med alkohol ;o) Det blåste en del ute så det gungade lite granna på båten, men det var inte så man mådde dåligt eller nåt. Det var bara lite svårt att gå helt rakt ibland. Så även om man var helnykter så gick man som om man druckit ett antal cider eller nåt! Lite skojsigt!! Vi var tillbaka i Uppsala vid 16! då for vi hem och jag somnade en sväng. Magnus kollade på handboll/hockey, mamma gick ut på en promenad och Johan tog en vända hem till sig!
   Det blev käk för oss alla fyra hemma hos oss på kvällen och fotboll såklart!! Portugal - Sverige som slutade 0-0.

Idag har det varit en vända på gränby på schemat! Mamma behövde nya tröjor. Och hon hittade fyra stycken så hon blev nöjd =)  Efter Gränbyturen skulle vi åka till Magnus föräldrarpå middag!! Smaskens, det var verkligen jätte gott!! Men jag vet inte riktigt vad det var för nåt vi fick....till efterrätt blev de vaniljglass med chokladsås!! Det var ju så smarrigt, vet inte när jag senast käkade det! Hem vid 17 och somnade även idag en vända!! Medans Magnus kollade på innebandy och mamma gick ut på en promenad! Hihi är tufft o ha skånskt besök, man behöver lite powernap's!! Ikväll har vi bara suttit i soffan o kollat på tv:n. Vi har liksom inte orkat nåt annat.

Imorn måndag så skall jag till tandläkarn :oS Det ser jag inte alls fram emot. Men men det kommer säkert gå bra!! Brukar inte vara nåt problam med mina tänder! Har bara varit de där förbaskade visdomständerna som bråkat! tre av fyra är borta nu så det är lugnt =)

Dagens bild:


Bamses specialstil med framtassarna när han sover :)

Gofnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0