Förfrågan efter recept!

Satt och pratade med en god vän på msn i helgen och hon undrade då om jag inte kunde lägga ut receptet på pollymuffinsen i bloggen =) Jovisst kan jag det sa jag!! Håll till godo och smaklig spis =)

Pollymuffins
6 stora/12 små muffins (när jag gjorde en sats i vanliga bullformar blev det ca 22 muffins)
 
150g smör
2 dl gräddfil
2 ägg
1½dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kakao
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 påse polly
 
1.Sätt på ugnen på 175 grader om du vill göra stora muffins och 200 grader för att baka små. (Jag hade ugnen på 175 grader!)
2. Smält smöret och tillsätt gräddfil.
3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
4. Rör ner den ljumma vätskan.
5. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd ner det i smeten.
6. Placera ut pappersformar och fyll formarna till 2/3 med smet.
7. Stick ner några polly i varje form och grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter om du gör stora muffins eller 12-15 minuter om du gör små.


Tingelong!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hi, hi... =) Du é för gó!



Här ska bli Pollyfest - Håll i dig!



Kramisar Milla

2009-03-10 @ 17:10:17
URL: http://www.sessrummner.se
Postat av: Camilla

TACK =)



... för receptet alltså!



Kram!

2009-03-10 @ 17:12:34
URL: http://www.sessrummner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0