Lite av varje....

Hoppsan sa vad tiden går fort när man har skoj! :o)

Pappa & Eva har varit här nu sedan i onsdags och vi har hunnit med en hel del saker! Varit på Gränby centrum o kilat rundor, även en sväng till Tun's har vi hunnit med! Där fann jag ett super fint regnställ för endast 349:- som hittat då det var av märket didriksson. Magnus hittade 2 par jeans,1 skjorta, 1 pikétröja och 1 par lite finare shorts och fick allt detta för 1000:-, och alla kläder kom ifrån Jack & Jones som är hans favvobutik! Det kunde ju inte blivit bättre!!!
   Pappa är just nu vår lilla hustomte! Han har fixat en persienn som var trasig, satt upp kattnät på balkongen (mad hjälp av Magnus), fixat avloppet i handfatet i badrummet så de slutat läcka, bytt kontakter i två fönsterlampor, fixat en dörr så den inte tar i dörrkarmen när man ska stänga den och hans nuvarande projekt är att lyckas få bukt på våran sovrumsdörr som bara åker igen hela tiden OM det inte är så att man lägger en strumpa ivägen. Vi får väl se hur det går med det projektet. Det är iallafall helt klart mysigt att ha pappa & Eva här!

    Idag så jobbade jag fram till 15 sen for jag hem o duschade! Efter de blev det till att fara ut på landet och lämna en massa ting inför imorgon. Mat, snacks, dricka osv. En fika med jordgubbar blev det också =) Mums mums!! Vid 19.40 ringde min bror och sa att han och mamma med respektive hade checkat in på hotellet i Uppsala så då började vi  packa ihop oss ute på landet för att fara in till stan igen och träffa de andra skåningarna som hittat hit nu!
   Cirka 21.15 kom vi till deras hotell. Då fick jag följa med mamma upp på hennes hotellrum och då fick jag en ring av henne. En ring som varit morfars vigselring. Så glad jag blev, samtidigt som jag blev ledsen för att morfar inte finns med oss i livet längre. Morfar var som en andra pappa för mig. Den ringen kommer betyda massor för mig i resten av mitt liv. Sedan blev det en runda på hotellets minigolfbanor (9st). Det blev himlans trevligt, tror nog allt att det var första gången i mitt liv som hela familjen gjorde något tillsammans!

Resultat från minigolfen; Familjemästerskapen:
1)
 Nettan (Min brors fästmö)
2) Jag & Pappa
3) Marcus (Min bror)
4) Magnus & Sven-Erik (Mammas karl)
5) Eva ( Pappas sambo)
Mamma var inte med o spela då hon har inflammation i ett lillfinger.

När vi kom hem ikväll vid 24 så blev det nästan på att göra sig iordning för sängen direkt. Dock fixade Magnus lite välkomstbål tills imorn först =) Blev riktigt gott! Sedan så tog jag en titt på våra tomatplantor som just nu bor i vardagsrummet eftersom det blåste o regnade så mkt igår. O jo men visst, en liten tomat har det börjat bli :oD Tyckte jag var jätte skojigt!!!! Hehe krävs inte så mkt för att påverka humöret när man varit uppe sedan strax efter 6 imorse.

Men nu lite bilder och sen blir det och besöka John Blund! En lång men fantastiskt rolig dag imorgon!!! Jag ska äntligen ta min lärarexamen!!!


Morfars ring <3


Vinnaren av minigolfen!


Minimini tomaten!


Bålen, som skall få lite kiwifrukt o jordgubbar i sig imorn!

NATTI NATTI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0