Regnet det bara öser ner....tra la la la.

Detta är ju helt galet. Det har nu regnat non stop sedan i fredags efter lunch. Mer eller mindre iallafall. Idag spöregnar det verkligen samt att det verkar blåsa en hel del. Det är ju så tråkigt. Jag tänker då inte gå ut genom ytterdörren mer än om det blir ett måste. Funderar på att istället vara hemma o baka nya mandelskorpor för de andra är slut.... vi får väl se vad det blir av dagen.

Gårdagen blev toppen!! Jag och Magnus tog 17.09 tåget till Stockholm och på stationen mötte min bror Marcus o Nettan upp oss. Vi gick då ner till tunnelbanan och tog den grönan linjen till Broncos. Marcus, Nettan & Magnus beställde in två "Pitch" eller vad det nu heter. Det var en av de största "saftkannor" med öl jag skådat (gissar på ca 2liter). Men visst gick de båda ner, samt att Marcus och Nettan fick testa ölet Staropramen. Det gick hem även hos dem!! Magnus gillar den sedan tidigare! Jag själv höll mig till päroncider =)
   Dags att beställa mat, där fanns en hel del olika typer av kött som man då fick beställa i vilken storlek man ville ha, mycket smart. De andra tre käkade bittstek (nötkött) och jag åt fläskfilé eftersom jag inte äter nötkött. Till blev det för min del; stekt potatis, bearnaisesås och vitlökssmör. Jösses vad gott det var. Man njöt verkligen av varje tugga mat!! Hehe då maten var slut o Staropramen också var slut så testade Magnus och Marcus nå Libanesisk öl. Den såg ut som äppeljuice och betyget till den var väl ungefär att den inte smakade något alls. Iallafall smakade den inte öl. Så det rekomenderar de inte vidare till några öldrickare! Men många plus till Broncos! Det enda som var en besvikelse var vår första servitris. Hon gjorde bannemej inte många rätt, hon började med att servera de tre öldrickarna Falcon istället för "Staro". Sen glömde hon bort mitt vitlökssmör. Så efter dessa två incidenter bytte de servitris vid vårt bord och vi fick världens bästa istället =) Haha, dock hade hon lite svårigheter med min brors skånska så tillslut använde min bror kvittot för att skriva och tacka för den goda maten och servicen, haha!!! ( Självklart fick vi in vitlökssmör och ölen byttes ut till "Staro") En riktigt lyckad kväll och jag kan rekomendera alla att fara till Stockholm och äta på Broncos! http://broncos.se/

   
En "pitch" med Staropramen.


Älskade storebror och hans Nettan!! <3



Den libanesiska ölen som Marcus & Magnus inte rekommenderar.

  
Jag och Magnus kom hem till Uppsala vid 23 snåret. Då traskade vi en liten tur ner om på stan för att morsa på Magnus goda vän Ronni! Trevligt trevligt! (Vid det här laget hade man slutat bry sig om allt regn som föll från himmeln.) Men blev ingen långvarig stund på stan, 23.45 tog vi bussen hem. Kokade lite korv och tog ett litet nattmål innan sängen kallade.

Idag öppnade jag ögnen vid tjugo i elva....och hörde åter hur regnet smattrade på fönsterna. Så som jag skrev tidigare blir det en hemmadag!

Hej svejs i lingonskogen.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Men om man går till Broncos så måste man ju pröva deras otroligt goda Bronco Burger, godaste burgare jag någonsin käkat. Ett litet tips bara ;)

2009-06-20 @ 03:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0