Lärarexamen 2009-06-06!!

Yeeeahhhhh =) Nu är det klart. Pluggandet är över för all framtid, jag har tagit min lärarexamen! Detta gjorde jag i lördags, den 6 juni 2009! Det hela började med att alla studenter samlades på Snerikes nation klockan 16 för att skåla i champagne. Det var verkligen kallt, jag frös som en liten tok där på uteserveringen. Men skåla gjorde vi och sen tågade vi alla 147 studenter upp tll universitetsaulan där alla nära och kära var på plats. Över 1000 personer var där, helt tokigt. Lite sång, tal och såklart diplomutdelning var det på programmet i aulan. Det hela tog cirka 1h 20min, så runt halv7 på kvällen kom vi ut ur aulan till ett spöregnande Uppsala. Det var inte direkt vad jag hade beställt, men just då var det inget som kunde förstöra humöret.
   Hade hela min närmsta familj från Ystad på besök så vi gick alla till bilarna och åkte ut till Magnus föräldrars hus på landet. Vi var där ute då det är gott om plats samt att min bror är allergisk mot våra katter här hemma. Kallskuret i form av kalkon och rostbiff med potatisgratäng, rosenbröd och sallad var det på menyn. Jösses så gott det var med mat vid halv9. Då var vi alla så himlans hungriga. Maten åkte i magen och sen var det några som så gärna ville se fotboll och i köket hade vi tjejsnack. Jag, mamma, Monica, Eva och Nettan Satt där o babbla! Lite senare blev det en kanonmumsig jordgubbstårta som Eva bakat :o) Och nästintill hela gick åt!! Massor av fina presenter fick jag, Upplandsringen, en ny laptop och ett fång med nya smycken. Jag är så himlans nöjd med min Examensdag =) Tack alla underbara som förgyllde den!!!!


Den pampiga aulan!


Söta vännen Fia som också är färdig lärare nu! (Och som fått jobb, Grattis!)


Maten!


Den mumsiga jordgubbstårtan!


En nyexaminerad lärare! (med lite reflektion av blixten i en spegel)


Min frisyr, dagen till ära!

I övrigt så har pappa & Eva farit hem. De gjorde det i måndags. Jag har gått o blivit förkyld, inte alls lika skoj. Men jag kämpar på med min förkylning och jobbar ändå.

Ikväll så har jag varit på Café Linné och fikat med Anna, Fia & Linn. Var mycket trevligt även om jag kände mig lite trött. Började jobba 7 imorse och så förkyld på det då är man inte riktigt pigg på kvällningen! Jag, Linn & Fia tog examen tillsammans i lördags och Anna tog sin för ett år sedan! Nu är Anna gravid och hon är så himlans fin :o) Finaste mamman tror jag allt! Kram till er alla!

Nu är det dags att lata sig i soffan en vända innan det är sovdags. Nu dag på jobbet imorn och jag hoppas att min förkylning blir lite bättre. Ska jobba 9-17 imorn.

Morsning!

Kommentarer
Postat av: Karro

Vad fin du var :D

2009-06-15 @ 22:43:03
URL: http://karolinekarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0