Spunk.

Ja spunk är ett bra ord för hur mitt senaste dygn har varit. Eller iallafall sedan jag kom hem från skolan igår.

Punkt 1, Jag kommer hem och behöver verkligen ladda min mobil för batteriet håller på att dö. Går in i sovrummet och tar tag i laddaren. Hoppsan sa vart är den delen av laddaren som man sätter i själva mobiltelefonen? Jag tittar tillbaka bakom kistan där jag hade gömt laddaren för Bamse och hittar mycket riktigt den andra delen där. Så denna lilla charmiga katt har bitit sönder sladden. GAHHH då fick jag ett mindre utbrott. Fy på Bamse att bita sönder mina sladdar.

Punkt 2, Fick min praktikplats igår kväll. Dock så sent att jag inte kunde komma i kontakt med dem igår kväll. Så fick ta o be Magnus ringa hem o väcka mig imorse så jag kom upp o försöka jaga tag i förskolan. (Min mobil var ju död så kunde inte ställa alarmet där, därför jag fick använda Magnus som väckarklocka!) Men när jag väl fick tag i dem idag så hade min handledare gått ut i skogen med barnen på utflykt. Så hon skulle ringa upp mig när hon kom tillbaka. Vid 14 ringde hon upp och jag ska komma dit vid halv9 imorgon bitti! Men spunk på att jag inte kunde vara på min praktik idag :(

Punkt 3, Jaha, ja. Som om det inte vore nog med bekymmer nu så tickar klockan mot 16. Går in och kollar min studentmail för att se om det kommit något skoj från min skrivarkompis till examensarbetet. Visst, ett mail var där. Men så skoj var det inte. Han HOPPA AV o skriva. Så där i ett litet kick vart man ensam och skolan rekomenderar att man ska skriva två o två. Har man inte bestämt ämne och handledare tills imorgon bitti klockan 8.15 så måste man på ett uppsamlingsseminarium på skolan och därmed förlora ytterligare en dag på praktiken :( Så jag jagade tag i Elina, en god vän som tog sin lärarexamen för 1år sedan för att kunna diskutera lite exarbete med henne. Så nu har jag bestämt ämne och skickat mail till den lärare jag vill ha som handledare *hoppas hoppas*

Punkt 4, Sverige förlora mot Kroatien i handbollen ikväll, attans banangurka!!

Förutom att det varit ett mindre kaos i livet det senaste dygnet, så mår jag finfint!!! Andrea var här och hälsade på idag, vilket var jätte trevligt för det var jätte länge sedan vi träffades!!! Sedan en mycket trevlig fika med mycket skratt hos Elina nu ikväll =) Imorn blir de praktikstart och kvällen står för hemlagad pizza av min älskling och Fia o Oscar på besök!!!

Tjillevippen!!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Ja, det var verkligen trevligt! Tack för bokletandet och att jag fick låna. Hoppas att spunkandet lugnar ner sig och att det ordnar sig med ex-jobbet!

2009-01-25 @ 00:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0