Detucktiv!

07.15 japp, de visade klockan imorse när jag vaknade =( Så tråkigt e de, man är uppe tidigt alla dagar mellan måndag och fredag och sen när lördagen väl kommer o man får sova länge så går det inte. Nåja, jag låg iallafall kvar i sängen till cirka klockan 9. Myste lite med Skuttan och läste i boken som jag fått låna av Elina! Vid nio klev jag som sagt upp, pigg som tusan så satte fart och plockade in disken i diskmaskinen och startade den, tog en dusch och gjorde ren ugnen. Med andra ord en mycket flitig morgon.

Vid 12 snåret luffsade Magnus upp ur sängen och jag pratade lite extra snällt med honom *blink* Jag fick min vilja igenom och  vi for en vända till ikea. Skulle ha överdelen till skrivbordet Mikael, detta för att jag var urless på att ha alla mina prylar på golvet. Nu har Magnus sina grejer på skrivbordet och jag har lilla expedit hyllan till mitt!!! Kanon blev det verkligen :o)

Pollymuffins var nästa grej på dagens schema att fixa! Det lät så himlarns mumsigt! Men nja; det var inte super smarrigt. Men de ska få ett nytt försök. Kanske redan imorn fast då utan citronskal...för jag gillade inte att de smakade citron. Dessutom har ugnen nog fått spunk efter att den blev ren, för muffinsen blev brända i BOTTEN, alltså inte på toppen, lite udda. Så får ta lite kortare tid också när jag bakar igen!

Efter alla dessa turer hade klockan hunnit bli cirka 17. Då lade jag mig i soffan och somnade som en nerklubbad säl brevid Magnus som satt och kollade på sirius bandy på tv....hehe fast när jag vaknade 18.15 så låg han också o sov :oP Så jag väckte honom! Vi kom fram till att vi inte orkade laga middag så vi sponsrade slavsta pizzeria istället! Men innan vi (Magnus) ringde o beställde pixxa låg vi o vaknade till liv och kollade på disneydags. Hihi var riktigt mysigt....var inte igår man tittade på det! Var nalle puh och goot troop de visde. I Nalle Pus så tappade Puh bort sin aptit och självklart står kamraten Tiger till tjänst och ställer upp som "detucktiv" Bjuder på lite bilder från det :oP

 Sorken, Detucktiven tiger och Puh.

 Alltid lite upprörda kanin.

 Alla i sjumilaskogen undrar vart sorken är...

Ja, jag erkänner. Jag är ett fan av Nalle Puh <3

Nu blire melodifestivalen, te o lite godis i soffan! Så får vi väl ta o se vad morgondagen bjuder på imorn. Förhoppningsvis vaknar jag inte  7.15 iaf.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Gjorde också pollymuffins idag, godkända tycker jag fast skulle tryckt ner pollyn mer, putades ju upp igen. Tänkte på det du skrev om kortare tid, Leilas recept är beräknade för varmluftsugn. Hoppas det blir bättre nästa gång.

2009-02-28 @ 23:31:45
Postat av: Sara

okej....skumt! För vi har varmluftsugn. Jaja, det är bara o testa igen!!

2009-03-01 @ 11:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0