GODKÄND =)

ALLT gick kanon idag på examinationen :) Barnen skötte sig så bra och både min handledare och axaminator gav mig bara en massa god ord på vägen vidare i mitt yrkessamma lärar-liv!!! Jag är helnöjd om än väldans trött. Är som att kroppen undermedvetet har spänt sig inför det här, för när examinatorn hade kilat iväg fick jag världens huvudvärk och blev supertrött. Men men det kan jag ta, allt gick ju så himla bra och jag blev godkänd!!!!

Hihi måste ju ta o förklara vad det var jag genomförde med barnen idag när examinatorn va rpå besök:

Leken "molnet".

Syftet med leken är att barnen får träna sin samarbetsförmåga.

   Leken går till som så att man lägger ut rockringar på golvet, lika många som antalet barn. Alla barnen får stå i en rockring var. Då sätter man på musik och barnen får gå runt på golvet utanför ringarna. Under tiden tar jag som pedagog bort en ring. När musiken sen stannar så måste barnen samarbeta så att två barn får stå i samma ring.
   Tillslut så är det bara en ring kvar på golvet och då gäller det att alla hjälper alla, för då ska alla barnen stå i en ring!
   Förhoppningsvis blir detta en uppskattad övning där barnen får träna sin samarbetsförmåga utan att man direkt säger att det är de som de gör. Utan man tar in det i leken!


Var väldigt kul att se nio barn försöka få plats i EN rockring!! Men det gick!!!

Just nu sitter jag o käkar lite mat (potatismos o köttbullar!) innan jag om cirka 40 minuter ska hem till Elina på fika!!! Alltid lika trevligt att åka dit och hälsa på!

Nu måste maten ner i magen innan jag ska bege mig iväg :) Inget kan förstöra min dag idag, jag är så LYCKLIG!!!

Kram på er alla <3

Kommentarer
Postat av: anna fredriksson

Grattis till examinationen Sara!

2009-02-25 @ 13:10:47
Postat av: Erik

Grattis! :)

2009-02-25 @ 22:02:43
URL: http://www.eriktiekstra.nl/?p=blog
Postat av: Sara

Tack tack snälla ni :)

2009-02-25 @ 22:03:34
Postat av: Camilla Broström

Stort GRATTIS till din framgångsrika examination, finaste!



(Krävs en "Super-Special-Sara" för att klämma ihop en så stor skara smått i en rockring.) =)



Varma kramar Camilla

2009-02-26 @ 21:23:20
URL: http://sessrummner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0