En ny helg till ända.

Jaha ja! En ny vecka på praktiken är avklarad utan  några nya sjukdomar!!! Tjoho!!

I fredags var det återigen dags för basket i fyrishov med Fia och Oscar =) Vi startade upp med pre-game på Hotell Linné. Där bjöds det på buffé, smaskens!! Sen bar det av mot hovet, 1700 personer var det som hade masat sig dit för att se Uppsala besegra Norrköping. Vilken match det var...spännande hela tiden men tillslut drog Uppsala det längsta strået och vann!! Och min absoluta favorit på matchen är Uppsalas maskot, den är så söt! Tyvärr lyckades jag inte få över nå videoklipp från mobilen till datorn men håll tillgodo med en bild=) Ni skulle förstå varför jag gillar den om ni såg den in action!!! Matchen tog slut och vi var 5 tappra personer (Johan slöt upp med oss på hovet) som promenerade ner till stan i kylan, intog terassen och en öl/cider fick avnjutas!!! Självklart så blev det lite maxmat som pricken över i:et denna kväll. Kan inte förstå varför det alltid är så gott att köpa det med sig hem, hmm.

Uppsala baskets maskot

Lördag äntrade scenen och det var en sådan skön, seg förmiddag när man inte gjorde så många knop. For iväg till Gränby centrum med älsklingen och Madde på eftermiddagen för att handla lite och sen hem o duscha o göra sig iordning inför nya strapatser. Vi var bjudna till Madde o Jonas på hembakad pizza och melodifestivalen. Blev en mycket trevlig kväll och Madde gjorde kanon god pizza :) Jonas ska ha beröm för sin mycket goda pizzasallad också!! När vi kom ut från Maddes lägenhet så hade det börjat snöa en massa, tjipp o tjohej! Jag älskar snö, jag tycker de e himla mysigt!! Så med glatt humör åkte vi hem och borrade ner oss i sängen o sov gott.

Idag har det blivit lite av varje. Varit på innebandy med Elina super trevligt =) O magen hennes blir bara större....bara 3v kvar nu till hon o Jimmy ska bli föräldrar!! *wee* Sen tog vi en liten tur till Ikea och jag fick äntligen mitt bokstöd som jag gnällt om bra länge nu att jag behövt till kokböckerna i köket!! Så det blev kanoners. Hem sedan för att starta en maskin tvätt o en maskin med disk samt städa lite i arbetsrummet här hemma som verkligen såg ut som ett bombnedslag. Visst det är inte jag som sitter där inne o jobbar men jag mår så dåligt av att se hur illa det såg ut där inne. Så jag fixade till lite granna bara, tog kanske 15minuter. Nu kan jag iallafall gå förbi och titta in utan o må dåligt!!!

Just nu borde jag äta middag...men jag orkar verkligen inte fixa nåt. Och gå till pizzerian känns inte som nåt alternativ heller. Vi får väl se vad man kan hitta i skafferiet....

tjing tjong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0