Varför "Flugis"?

Har fått frågan om varför min blogg heter Flugis.

Det är faktiskt en väldans bra fråga. Jag kallas det nästan aldrig privat längre men det hänger med i bloggen. Det hela började för ca 4 år sedan. En person som jag spelar bangolf ihop med och jag höll på att prata om mina (enligt mig) utstående öron och att jag borde kunna flyga med dem. Detta för att jag jämt har hästsvans när jag spelar, så man ser mina öron. Personen säger då att jag kan inte kallas för Dumbo eftersom jag hade för liten kroppsstorlek för detta. Men att jag har mer lik kroppsstorkel en fluga om man ska hitta någon liknelse. Så utifrån det så blev mitt nya smeknamn "Flugan" på golfbanan. Smeknamnet kom även sedan att användas i vardagen. Tiden gick några månader framåt om det var en tjejkompis som gjorde om "flugan" till "flugis". Detta för att det är lättare att säga! Så är det. Väldans dåligt påhitt o förklaring men det är sanningen bakom "Flugis"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0