Snöööööö!!!

Det är så galet skoj =) Det har kommit massor av snö nu det senaste dygnet. Skulle tro att det snart är upp emot 3dm, och det snöar än. Detta har inneburit att nu är det vinter på riktigt! Det blev pulkaåkning med barnen på jobbet idag, hihi även jag passade på att åka! Tror jag hade på ett ungefär lika skoj som barnen!!! Åtminstone de barn som tyckte om att vara ute. det var/är faschinerande att se att barnen inte får med sig ordentligt med kläder när det var mkt snö redan imorse + att det redan igår varnades för mkt snö. SUCK SUCK, så det var en anledning till att några barn inte tyckte det var så skoj att vara ute o leka idag. Sen är det väl en annan tråkig anledning också som gör det, och det är att några barn inte är vana vid att vara ute och leka utan att ha massor av leksaker. det kan vara föräldrar som jobbar väldigt länge på dagarna att de bara hinner hämta barnen, hem o käka och sen är det dags att sova. Eller så finns det alternativet där föräldrarna helt enkelt inte tycker om att vara ute heller om det inte är fint väder. Synd om barnen är det iaf. Destu mer är vi ute med förskolan nu för att verkligen njuta av den korta tid som vi har snö i Sverige. Så förhoppningsvis tar det bara någon dag innan barnen trivs =)
  
Denna veckan är ganska tuff. Jag och Ulrika är ensam ordinarie personal på jobbet tillsammans med en vikarie. Jaha, tänker ni vadå då. Jo det är jobbigt med vikarie. Detta för att alla barn inte klarar av att det är en vikarie. De flippar ut så man blir alldeles galen på dem. Samtidigt som jag bara tycker att jag är stressad hela tiden för att man ska täcka upp för en tredje person. Men men, bara o bita ihop för vi är så himla bra på min förskola :P Och dessutom är Kajsa så värd sin resa så det knappt går att beskriva, så jag hoppas hon har det fantastiskt skönt!!!

Imorn är det först jobb och sen ska vi ut o käka julmiddag med jobbet! Det blir säkert trevligt =)

Nu ska jag fortsätta se handboll, är Skövde - Drott på tv! Jag tror att Skövde vinner.


Kommentarer
Postat av: ehla

finaste finaste finaste

jag bara ler för du skriver så härligt

sara vad värd du är ditt jobb och vad himla tur de har som "fått" just dig:)

jag vill krama om dig i jul!!!!!!

2009-12-15 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0