Nya smaker igår :o)

Igår var det fredag och det blev en riktigt trevlig dag/kväll :)

Först så var vi med lilla Singha hos veterinären på Ultuna för att kolla upp hennes sår på benet. Sagt och gjort samt 1010:- fattigare så blev diagnosen proteinallergi. Så en ny typ av foder är nu på menyn för henne och återbesök hos veterinären om tre veckor för att se om hennes klåda och sår blivit nå bättre. Så nu håller vi alla fingrar och tår för att lilla kissen ska bli bättre!!


Söta söta Singha! Hoppas hennes sår ska läka nu.


Efter detta då vi kom hem var jag ganska hängig o trött, var osäker på om jag skulle orka göra nåt på kvällen. Magnus visste jag skulle iväg till Oscar o co för att ha tv-spels kväll :) Skoj det där att killarna tar o hittar på något tillsammans!! För min del blev det en tur till Pernilla & Ivan. Pernilla och jag jobbade tillsammans hela våren, tyvärr kommer vi inte få gör det nu till hösten. Skit också. Men iaf så kom jag hem till dem vid halv7 tiden och då skulle de käka och sen satt vi o filura lite. Tills Pernilla kläckte den brillianta idén att kila över till kollega-Maria för att lämna en liten present från henne (Pernilla) o Ivan. Vi hoppade i skorna o traskade dit!! Vi sa till Ivan att vi skulle gå en snabbis till Maria, det blev ett 3h långt besök som var väldans trevligt =) Jag och Pernilla fick dela på en flaska vin som Maria hade öppnat men som hon inte gillade. *mums* Marias barn Tove verkade tycka att det var jätte skoj att Pernilla kom så fullt ös på lill-tjejen!!! Även Maria sken upp och såg ut att tycka det var väldigt trevligt med lite impulsivt besök sådär på fredagskvällen. Tack tack Maria & Tove!!
   Då vi kom hem till P & I igen så tog vi oss en kopp te, spelade wii (snälla söta älsklingen, jag vill verkligen ha ett sånt!! *blink*) Även några vad jag trodde var chilinötter slank ned! Men då berättar P att det inte alls är vanliga chilinötter utan att det var chilikikärtot. Jag är inget specielt fan av kikärtor men de där var riktigt goda. De var krispigare och blev inte lika starka som chilinötter blir när man äter många! Mumsfilibabba såna där vill jag ha fler gånger! jag fick även prova något annat lite lagom tokigt, Gojibär, jag vet inte riktigt vad det egentligen smakade men det var inte riktigt min grej iaf. Men det skulle tydligen vara väldigt bra att äta en hand sådana varje dag och vad jag fått fram från wikipedia så användes de i läkekonstens kina. Men helt klart intressant att smaka.
   Vid 02.15 begav jag mig hemåt på min cykel, ungefär samtidigt somjag kom hem så kom även Magnus hem. Lite hamburgare hade han köpt med sig hem och det var väldans smaskigt då sen gick vi o lade oss, zzzzznark!

Idag lördag har jag väl knappast haft den bästa av starter man kan ha. Jag skulle koka potatis tills kvällens bravader och lyckades då få kokande vatten över ett 3cm område på foten. Jag lovar er att det gör ONT SOM FAN. Men det ska väl ta och gå över det också. Potatisen blev klara de också :o) Nu ska det ätas frukost och sen en snabb sväng till Ica innan Magnus ska iväg och skriva en match åt Unt.

Ikväll blir'e grillning o kubb!!! Weeepiiii

C ya!

Kommentarer
Postat av: kollegan Maria

Hej gumman!!



Det var jättetrevligt att du och Pernilla kom förbi igår kväll,jag mådde mycket mycket bättre efteråt och Tove hon somnade på typ 5 röda,ZZZZZZZZZZZ som timmerstockar inne på hennes rum hi hi hi hi.



Hoppas att ni alla fick en trevlig kväll ikväll.



Kram kram till dig



Vi hörs

2009-08-01 @ 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0