Nu börjar jag faktiskt ledsna på allt regn.

Meeeeeeeeen vad det ska regna hela tiden. Jag börjar bli så less på det. Idag skulle ju jag och grannen gå ut på våran powerwalk när jag slutat jobba. Jag slutade klockan 13 och var nere hos henne en trappa ner cirka kl 13.15. Shipp shopp stavarna i händerna och vi gick mot porten. Precis då så började det såklart spöregna. Vi väntade några minuter i trapphuset i hopp om att det skulle bli bättre. Men icke, det blev bara värre o värre samt att åskan började gå. Så vips blev det ingen promenad. Verken jag eller grannen ville gå när det åskade. Istället så kom Pernilla hit och tog en kopp te efetr att hon slutade jobba kl 14. 2h senare bestämde vi oss för att fara till Gränby C och äta pasta till middag. Så blev det inte för vi kom bara en liten bit så ändrade vi oss och åkte till Mariannes grill o käka kebab! Sen satt vi där i en timme....delvis för att vi väntade på att få svar av Magnus & Mattias om de skulle till landet o plocka svamp eller ej. Skulle det de så ville vi tjejer fara medo plocka vinbär. Men så blev det ej utan v i åkte hem till mig o spela lite tv-spel samt bakade den mest underliga kladdkaka jag någonsin bakat.
   Jag trodde att det bara var ägg jag saknade till smeten. Så vi gick ner till kära grannen Helene och fick så snällt låna 2 ägg *tack tack* men när vi kom upp o börjat göra smeten så insåg jag att strösockret var slut. Men då kläcker jag ur mig till Pernilla:
- men vi tar florsocker istället det kan väl funka!
Pernilla tittade lite knasigt på mig o trodde inte alls på min idé. Men vi körde på ändå!

         

Vips och kakan hade varit i ugnen! Vi provsmakade och det smakade verkligen illa. BLÄÄÄÄÄ!! Så jag rekomenderar inte att byta ut stösocker mot florsocker :)

Ögonen mina börjar bli lite trötta nu, var uppe klockan 6 imorse. Imorn börjar jag jobba klockan 8 så får sova en timme längre imorn! Imorn har jag inga planer alls....känns ganska skönt faktiskt!! Dock hoppas jag på en dag utan regn för nu är jag så less på att det regnar varenda eftermiddag/kväll.

Tjillevippen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0