Flustrets mat = Bojkott

Kvällen igår skulle bli en trevlig tillställning med alla trevliga kollegor!!! Allt började strålande...vi hann dit o första rundan till baren medans det var happy hour, solen sken på oss och alla var glada =) Strax innan 20 kom maten in. Vi hade fått välja mellan en spareribs-rätt och en lax-rätt, jag tog ribbs då det var laktos i lax-rätten. Min chef hade anmält mig vid beställningen att det skulle vara laktosfritt, jag, vår kock från förskolan samt en kollega till säkerhetsfråga om coleslawen var laktosfri som jag fått på min tallrik. ¨Servitrisen kilade o kollade med deras kock och återkom med svarat att ja allt på min tallrik var laktosfritt. Strålande tänkte jag o mumsa i mig mat!! Det tog inte lång stund (ca 25 min) så kände jag hur jag började få ont i magen. Jaja, jag åt väl för fort tänkte jag. Men minuterna gick och jag fick mer o mer ont, och alla symptom som man får vid en laktosreaktion kom. FY FAN vad ont o kasst jag mådde. Men jag försökte härda ut i hopp om att det skulle bli bätte...men klockan 22 gav jag upp. Då fick jag åka hem :( Det värsta av allt är att jag fick en kopp te som kompensation. Så aldrig någonsin mer att jag kommer äta maten på Flustret. Hade redan en dålig upplevelse av deras mat från julbord 2007, det var verkigen inte gott.
   Nåja, när jag kom hem så kura jag ihop mig i soffan med filt o kudde o hade skyttetrafik till toaletten. Runt halv tolv tog jag mig till sängen....då började det kännas lite bättre. Så länge jag låg still iaf. Efter ett tag så somnade jag och sov till imorse!! Idag mår jag bra igen men är väldigt besviken på att jag var tvungen att fara hem :o(

Hoppas att alla ni kollegor som var kvar igår kväll hade en toppen kväll :)

Ska ta o bege mig ner på stan nu o fixa lite grejs! Magnus är o jobbar o kommer väl hem vid 18.
Kramisar!!

Kommentarer
Postat av: MariaKollega

Hej!

Tycker så jäkla synd om dig.

Sen tycker jag att det är dåligt av Flustret att inte våga stå för att dem har gjort fel,skandal.



Skönt att du mår bra igen vännen =)



Vi ses under veckan,kommer med lite böcker till er då,barnböcker alltså.



Kram kram

2009-08-16 @ 14:51:58
Postat av: Nettan

Hej



Va tråkigt att du lyckades få laktos i maten trotts att ni frågade. Jag hade lackat ur på servitrisen, hade vägrat betala samt krävt kompensation. Tänk om du hade blivit jätte sjuk av det? :( Hoppas du mår bättre nu i alla fall.



Kram från Svägerskan

2009-08-17 @ 07:59:18
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0