Värken är kvar :o(

Jaha cirka en vecka sedan jag skrev npgot och detta på grund av mina förbaskade händer o handleder. Höger hand börjar bli något bättre men vänster är fortfarande åt pipsvängen. Så är bara o fortsätta ha den lindad så svullnaden går ner o samtidigt hoppas på att mirakel kan ske tills imorn, för imorn vill jag verkligen inte ha ont.
   Varför vill jag då inte ha ont imorn? Jo för då äre grillfest på schemat!! Karro från Stockholm kommer hit, Fia o Oscar kommer, Johan kommer och så kommer ev Madde o Jonas samt Mårthen!!! Jippie, det kommer säkert bli super kul!! Bara en massa roliga människor ju =) Och så har ju våra små meteorologer (eller hur de stavas) lovat oss fint väder med, kan ju inte bli bättre!! Jag ser verkligen fram emot morgondagen!!! Som dessutom kommer inledas med besök av en av Uppsalas baskets spelare som är väldans trevlig!! Hihi då  kommer man känna sig som en pygmé, han är ju 206cm över marken. de e lååååååångt!!!

Under min vecka jag inte kunnat blogga har det hänt en hel massa skojiga saker!! Jag har till och med fått skriva en liten lista över allt som jag vill ha med i bloggen!!! Får väl se hur mkt jag skriver nu, övriga ting som ni kära kompisar blivit lovade att det skall bloggas om, jag lovar det kommer...

Idag måste jag ju ta och berätta om en god vän till Magnus! Anna är hennes namn :) Vi träffade henne i lördags! Vi for ner en sväng till stan och Terassen med henne för stackaren satt ensam hemma när hennes kille var ute och festa. Då började Anna med att berätta vilken fantastisk medmänniska hon är; Hon hade varit på Willys o handlat lite mat tidigare den dagen, hittade en 500-lapp på marken och tar upp den o lägger den i sin byxficka (antagligen precis som alla andra människor skulle ha gjort!!) Dett var i kön vid kassan. Men under tiden som Anna står i kassan och väntar på att få betala så tycker hon inte det känns rätt, för undra vad de som sett henne göra detta tänker. Nä den tanken var lite jobbig tyckte Anna så snäll som hon är lämnade hon framm 500-lappen till kassörskan och sa att hon hittat den på golvet!! Sedan betalade hon o åkte hem!!! Vilken snäll medmänniska vi har i vår stad =)
   Denna snällhet fortsatte sedan på kvällen, då var det Anna tillsammans med Magnus som hittade ett pass på golvet på terassen!! Återigen visade sig snällheten och de lämnade in passet i baren, Jippie tjohej!!! Vad jag älskar människor som är så snälla och rättvisa!!!

En liten udda grej (tyckte jag) var när jag i förra veckan köpte hem fläderbärsdryck från kiviks musteri!!! För det första var det svarta fläderblommor utanpå förpackningen, hmm är inte dessa vit/beiga? Och sen var den färdigblandade drycken röd, hmm brukar denna inte vara vit/gul aktig? Detta var en ny fläder upplevelse för mig! Tur som smakade det fläder iallafall :o)

Och sist men absolut inte minst så är nu mitt Examensarbete klart =) Det är inskickat till min handledare så jag ska få sista feedback av henne på måndag innan det sen är dags att skicka in det till den examinatorn som skall bedömma det, jippie jippie jippe!!!!!!

Tjillevippen!!

Kommentarer
Postat av: mi

sötisen!

upplysning, fläderblommor är vita och kan göras saft/dryck av......bären är mörka och ger oxå saft/dryck:)



tar du hand om dig finaste saran?

2009-04-23 @ 22:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0