Utbildning - vår - grillning - söndag.

4 ord som sammanfattar min tid sedan i fredags mycket bra!!!

I fredags var det insprationsdag om portfolio i Lötenkyrkan. Varje förskolechef fick ta med sig 2 medarbetare. Dock tog min chef med sig tre!! hihi!! Så jag fick följa med och det var verkligen en kanon bra dag. Mycket bra blev sagt och man fick verkligen inspiration!! Passade även på att njuta av vårvädret på lunchpausen, såg faktiskt de första krokusarna då!! Då är det VÅR!!!!!  Så många plus till denna dag! Det enda som skall kritiseras var väl att man var i en kyrka, detta för att det inte är så sköna bänkar där. Jag hade så galet ont i baken när jag lämnade kyrkan 16.10. Då hade man varit där sedan 8.30 på morgonen. Aj aj aj min rumpa.
   Magnus kom och hämtade mig då utbildningen var slut, då skulle vi åka till Solna för o kolla på solna vikings mot Uppsala basket. WEEEPIII Uppsala vann :D Så nu är det returmatch på tisdag i fyrishov! Skoj skoj!!!

Lördagen bjöd på ännu mera vårkänslor!! Strålande solsken och lunch med en god vän nere vid ån på stan :o) Vi satt där o åt, njöt av solen o snackade en massa i 1,5 timme innan vi tog en tur till Åhléns och Ohlssons tyger. En riktigt mysig start på en lördag!! Då jag kom hem höll Magnus på att skruva ihop den nyinköpta grillen, så jag kilade upp o hämtade katterna. Satte på dem sina koppel och tog med dem ut!! Missarna fick hälsa på två nya kompisar, Vera & Werner. Det är grannens katter som även de var ute i det fina vårvädret för att njuta o busa!! En och en halv timme till i solen blev det nere i gräset, så himla skönt!!!

Här spanar Bamse in Magnus så han sätter ihop grillen rätt!!!
 




Bamse på äventyr!! (Han promenerade faktiskt i kopplet! Det har aldrig hänt förut. Han brukar bara lägga sig ned o sola!)












När vi skulle gå in så var Bamse inte så intresserad av de! Men när han fick sitta i lådan så var det skoj! Han spanar på sina nya vänner, Vera & Werner!





Skuttan är som en liten hund när hon får på sig koppel! Hon traskar glatt omkring och undersöker :) Här hittade hon nå torrt gräs av nå slag.






Kvällen fortsatte sen med att några goda vänner kom på besök och vi invigde våren!!! Vi grillade och drack öl/cider i solen på balkongen!!! Det var kanon härligt =) Lite bilder från den tillställningen kommer när jag hittat USB-kabeln till kameran!

Idag söndag, kommer det nog bli en ganska lugn dag! Har inga speciella planer och vädret är inte så positivt. Så vi får väl se vad vi känner för att hitta på med.

Puss & Kram, vi ses på stan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0