Tandläkare & Skorpor

Onsdag är det idag och det har hänt lite av varje :o)

Började med en välbehövlig sovmorgon, var så himla trött igår kväll, jag frös och var allmänt hängig. Så struntade i några klockor tills imorse och sov tills jag vaknade!! Så himlarns skönt, steg väl upp runt 11 efter att jag mjukstartade dagen med att titta på spårlöst på tv4-replay.

Lite frukost och bläddrande i min litteratur till mitt examenarbete följde innan det var dags för andra dagen den här veckan och åka till tanläkarn. Idag skulle de kolla om de behövde göra en ny bettskena åt mig (gnisslar tänder i sömnen) samt ta bort den lilla tandsten jag hade lyckats få på de 3,5 år som jag inte varit hos tandläkarn på. Mörbultad och ont i hela käken har man nu iaf. Lite elakt tycker jag det är....hade inge ont i morse när jag vakna men nu har man det bara för att man är ordentlig o går till tandläkarn. *suck*
   Dagen fortsatte med att ta sig hem från tandläkarn och fortsätta checka lite i litteraturen som jag påbörjade imorse, blev ingen längre stund eftersom det var middagstajm! Blev faktiskt middag ute på balkongen i dag i det vackre vädret!!! Var så skönt och riktigt mysigt jag o Magnus plus missarna som traskade runt där ute o njöt av solen :o)

För omväxlings skull har jag bakat lite ikväll också! För det gör jag ju aldrig :oP Blev inspirerad av Fia i måndags så jag härmade henne idag! Bakade saffransskorpor utan saffran men med kanel så med enkla ord och lite trixande i receptet så blev det kanelskorpor!!! Det blev verkligen super gott!!  Hade hjälp av min kamrat "fåret" också, hon höll i receptet åt mig!!!
 
   Så nu sitter jag och kollar på hockey (HV71 - FBK), dricker te och äter skorpor!!! Tyvärr så leder HV71 med 2-0 så måste ta o heja på mitt lag FBK lite bättre nu.



Haj Kaj.

Haha, kände för o göra nåt annorlunda i bloggen idag!! Så har texten lite knas =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0