sport, sport och mera sport!

Nu är det onsdag och jag har helt enkelt glömt/inte orkat skriva i min kära blogg sedan i söndags. Det har inte hänt så värst mkt, det har varit plugg med examensarbetet och för o ge vardagen lite guldkant så var det fullt ös med sport igår :) Vi börjar väl med det tråkiga....Storvreta förlorade mot AIK. Inte skoj alls. Men om vi då genast kastar oss till roligare resultat så vann Sundsvall Dragons mot Norrköping Dolphins igår, och det innebär att Sundsvall är klara för final!!! Uppsala basket vann även de, mot Solna. Så nu står det 2-2 i matcher där och 5e avgörande matchen går av stapeln kl 16.04 i solnahallen på fredag!!! Åk o titta vettja :o) Skulle Uppsala vinna den matchen så är de i final!!!!!! Där kommer det positiva in med att Sundsvall spöa Norrköping, för i det läget får Uppsala hemmaplansfördel i finalserien!! Jippie jippe, mer basket åt Uppsalapubliken! Det var igår drygt 2700 personer som hade masat sig till fyrishov, det var märktigt! Grym stämning och det kändes som att taket skulle lyfta då Uppsala gjorde sitt ryck i mitten av matchen.
   Det var basket de, fortsättningsvis så var det är finalhockey!! Såg mörkt ut för mitt kära Färjestad, de låg under med 1-2 när jag kom hem från basketen. Men sim sala bim så vände de på steken och hade 2-2 vid full tid. Sudden var nästa grej på schemat och där tog mina grönklädda små gossar hand om det hela och VANN :oD Ikväll är det då dags igen, Då kan det hela avgöras!!! Vinner FBK ikväll så tar de SM-guld, kom ihåg det alla kära vänner som håller på FBK, kl 19 på kanal 5 smäller de!! Heja , heja!

Fick nyss veta att en god vän ska på kistamässan ikväll o se på Jeff Dunham..ORÄTTVIST. Det skulle jag också velat se på. Jaja, jag får väl kräva en recension av det efteråt!! hehe

Nu ska jag ta o slappa till max, är så sjukt trött idag. Jag o soffan ska nog dejta hela denna dag  =)

Sport är livet!

Kommentarer
Postat av: Lalle

FBK !!!!!!!!!!!

2009-04-08 @ 19:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0