Helgen är över....nästan.

Nu är det söndags kväll. Vilket innebär för de flesta att det är ny skolvecka elternativt ny arbetsvecka imorn! Men icke för mig, för jag har lämnat in mitt examensarbete och börjar inte jobba från den 11 Maj. Det enda som kommer att ske innan dess är att jag får feedback från min handledare, så får vi väl se om det är några detaljer som skall fixas eller om det är bara är o skicka in det till de som skall bedömma det =) Känns lugnt hur det än blir! Jag får lida lite med min sambo istället som ska upp klockan 7 imornbitti o åka o jobba.

Nåja åter till helgen än så länge! Det är ju trots allt inte måndag än. Igår lördag, var som sagt en heldag på landet hos Magnus föräldrar! Även Magnus syster och hennes man och två små tjejer var där! Skoj skoj, vi har ju inte träffat systern o hennes familj sedan i julas då de inte bor här i Uppsala. Och så stora flickorna hade blivit!! Den äldsta är ganska precis 2,5 år och lillan är snart 11 månader!! Lillan går ju nästan alldeles själv och senast vi träffade henne så kröp hon ju inte ens, så himla roligt och de utvecklingen!! Den lite större tjejen hade lärt sig cykla på tre-hjuling och höll själv i kopplet på hundarna när de var ute på promenad med dem!
   Jag och mormor till barnen tog med oss barnen på promenad till hästarna och sen upp till fotbollsplanen där Hinden hade hemma premiär :) Under tiden fick Magnus syster och hennes man lite avkoppling hemma i huset. Hoppas att de hade det skönt. Barnen var så snälla så när vi var ute på promenaden! Efter allt detta blev det grillning och sedan hemfärd!! hemma bjöds det på morötter med dip samt hockey på tv!! Vilken utklassning Sverige hade!! Nu får man ha hockeypaus fram till tisdag då de ska möta Lettland. Heja heja!

Idag söndag har solen åter strålat på oss här i Uppsala och Enköping! Vet ju detta eftersom jag och Magnus tog bilen och for till Enköping för att träffa på min asoluta bästa killkompis, Eddie! Han och jag har känt varandra typ sedan -93. Fast då bodde han i Sundsvall och jag i Ystad. Ändå har vi alltid hållt kontakten på ett eller annat vis och träffats på sommrarna då vi båda två pysslar med den roliga sporten bangolf =) (Lite onödig information är väl att vi spelat typ 12 SM tillsammans genom åren!!) Han och hans familj bor normalt i Örebro men han var och tävlade i Enköping så då passade vi på att fara dit eftersom det bara tar ca 35min att åka=) Blir ju inte så jätte ofta längre vi ses då han har en liten flicka och sitt liv i Örebro och jag har mitt här i Uppsala. Det var verkligen kanon kul att träffas *kraaaam vännen*
 Goa vännen Eddie!!

Ikväll har det mest slappats i soffan! Ganska skönt faktiskt!!

Dagens bild:



Passade på att ta en cool bild på himeln tidigare i veckan när det var solnedgång :)

Kommentarer
Postat av: c a s p e l i h n a

Haha, okej, men den motionen kan ju också räcka ibland, för vissa dagar är det omöjligt att få upp nya inlägg direkt.. =)



Vad har du skrivit examensarbete om då?? Vad pluggar du för nått!?



Då får du sova lite extra länge i morgon bitti då! =)

2009-04-26 @ 21:44:20
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: c a s p e l i h n a

Ja, ibland behöver man en ordentlig sovmorgon när man slipper tänka på någon över huvud taget! =)



Jaha, vad roligt! Hur lång är den utbildningen då??

Ja, det låter verkligen som ett intressant ämne att skriva examensarbete om!

Jag håller också på med examensarbetet nu, har skrivit om hur tandhygienister kan använda pedagogik vid behandlingar av barn. =)



Då tar vi examen samma dag du å jag! =)

Vart pluggar du någonstans då?? är det i Uppsala eller??



Vi bor i Motala just nu. Men ska flytta till Åre efter min examen! =) ska bli ett äventyr! =)

2009-04-26 @ 22:00:23
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: sanna

Lycka till med ditt examensarbete! Vad skriver du om och vad pluggar du till?

Jag håller på med mitt också nu..



Ta hand om dig!



Kram

2009-04-26 @ 22:16:13
URL: http://spalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0