Glad Påsk!

Glad påsk alla mina vänner! Är iofs kväll på självaste påskafton nu, men vad gör det!
   Dagen har tillbringats i Åkerlänna hos Magnus mamma o pappa deras två hundar samt hans morbror. En riktigt skön dag ute på landet där fåglarna har kvittrat, solen har strålat med sin värme på oss och allt har varit lugnt och skönt =) Magnus har varit duktig o vårstädat bilen, dock i ca 4h, galet!! Men den blev väldans fin!! Detta medans jag faktiskt inte gjode så värst mycket alls. Satt ute i trädgården och njöt av solen!!! Läste väl sisådär 10 sidor i en av böckerna som skall läsas till examensarbetet men det är väl allt ansträngande jag har gjort idag!
   Vi fick påskmat enligt vanlig tradition i denna delen av landet :) Skinka, sill, ägg, potatis, köttbullar, prinskorv, hård macka, jansons frestelse...hmm ja det var nog allt!!! Nästa år beställer jag dock äggpickar-tävling till påsk. Antar du utmaningen Pelle???

Vi var kvar ute på lander till cirka klockan 19. På vägen hem blev det en sväng om Häggeby där vi skulle lämna ett par skor. Sedan fortsatte färden hem till Uppsala och ett stopp på statoil. Var ju tvugna att stanna och köpa aftonbladet med tillhörande film, Kalle Anka Klassiker :o) När vi kommit hem så åkte mjukiskläderna på och vi kollade efter nåt att se på tv. Men efter att ha kommit fram till att det bara var skit på tv så föreslog jag för Magnus att vi kunde spela lite tv-spel. Så blev det! Fram till alldeles innan jag börja skriva här i bloggen. Så i cirka två timmar har vi spelat super mario 3 på nintendo 8bit. HAHA det är ju så tokigt skojigt!!! Minns tillbaka till den tiden då jag var en liten tjej och spelade med min bror. Han var jämt mario och jag fick vara luigi. Dock dog jag verkligen HELA tiden så tillslut spelade bror min själv. *snyft* Hihi får väl ge honom en ny kamp i juni när han och hans sambo kommer på besök hem till oss!! Han ska få sig en kamp i Bubble bubble också. För även i det spelet dog jag sisådär efter två banor eller nåt. Jag var verkligen sämst på tv-spel när jag var lite. Kanske kan det ha o göra med att hela jag rörde mig när jag ville att figuren i spelet skulle röra sig åt nåt håll....haha!! Eller vad tror du bror?!

Nu är det "En prins i New York" på tv, den är skojig!! Lagom ansträngande att titta på när man är lite tröttis men inte vill gå o sova än!!!

Bjuder på lite bilder tagna ute på landet idag =)


En citronfjärlin som sitter och solar på en *bla bla* Förlåt Monica, har glömt vad blomman heter.


Magnus mamma, Monica, älskar verkligen blommor! Här är växthuset där en del av alla blommer förvaras under vintern! Där är MASSOR!!!


Dvärgcollien Tilda!!! Som är äldst av vovvarna på landet!!! Hon är inte instängd bakom nå galler. Det är galler som har stått som skydd nu när snön smällt bort. Fort att hundarna inte skulle få sig en simtur i trädgården.




Och Tildas kompis Zelda som har energi för bra många fler än en hund!!

Insåg just till Magnus förtvivlan att jag glömde ta foto på den nytvättade bilen! Får ta en bild imorn o lägga upp så han får vara lite stolt över hur väl han tvättade o polerade den!!

Morsning!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Glad påsk!! Och tack för ditt fina sms :) Ledsen att mitt glad påsk kommer såhär i efterskott men jag har haft mer än fullt upp under helgen. Jag hoppas att allt är bra med dig. Kul att läsa att det går finemang med ditt examensarbete!

2009-04-14 @ 08:37:25
URL: http://medsolskeniblick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0