Harmonisk morgon!

Eller ja morgon är det kanske inte när man stiger upp 10.35 =) Men för oss i det här huset så är det morgon då eftersom det var då vi vakna!!!
   Jag vaknade av att Melvin hade en otrolig hicka inne i sitt rum! Så jag mornade mig lite o hoppade i mjukisbrallorna och gick upp till honom! Detta leende som man möts av varje morgon när man kommer in till honom är oslagbart! Det förgyller ens dag. Ska nog tusan se till att ställa kameran brevid hans säng en kväll så man är beredd o kan fånga det på bild! Jag och Melvin steg som sagt upp och Melvin fick sittträna i soffan medans jag mumsa frukost =) Kom på i förrgår att lägga amningskudden bakom honom och en kudde som ryggstöd fungerar super...och han verkar gilla det massor! Framför allt om det är sport på tv....hmmm, är Melvin Magnus son?? Även Pernillas fina hemmagjorda prasselleksak är toppen enligt Melvin. Den är i grytlappsstorlek, virkad på ena sidan och fleece på andra och en massa roliga grejer ut på sidorna som man kan hålla i. Men det bästa av allt är att det är smörgåspapper i den så den prasslar härligt! Den har jag börjat lägga under Melvins fötter och han älskar det! Han snackar för fullt när han samtidigt sparkar på den så det låter! Kan man inte orka hålla upp den o prassla med händerna så funkar ju fötterna lika bra =)
   Men lillkillen är ju dock bara snart 3 månader så man orkar inte sitta upp hur länge som helst. Efter en dryg halvtimme så förflyttade jag  honom till babygymmet istället. Han var liksom fortfarande pigg men för trött i kroppen för o sitta längre! Så nu ligger han där i gymmet på golvet och pratar med sina nyfunna vänner i form av bla en papegojja och val =) En super härlig o glad morgon har vi här i Jum-Jum!!

Utanför våra fönster så skiner idag solen =) Så jag funderar faktiskt på om jag ska ta en promenix till vår lill-ica och köpa malda nejlikor och baka pepparkaksskorpor. ett recept jag fått av Fian så låter kanon gott =) Vi får väl se vad dagen bjuder på!!!

  
Sitträning samt fotboll på tv:n och spännande samtal med valen i babygymmet!

  
Pernillas fantastiska påhitt!!! Prasslar så skojsigt, tycker Melvin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0