BVC-besök.

Tisdag och en av två dagar som det inte är någon födelsedag i vår närhet på hela den här veckan! Istället så firar vi dagen med att ha varit på BVC med Melvin! Det väg vägning, mätning, lite allmän hälsokoll samt 1 vaccinationen på schemat.
   Magnus födelsedag gick i lugnets tecken här hemma igår kväll. Han var helt slut efter sin tuffa söndag och sen varit på kontoret i Stockholm igår. Jag var inte heller den piggaste av människor efter helgen som inte var så angenäm. Gårdagen var lite sisådär för Melvin också. Han var på skapligt humör på dagen men som ynka 40 minuter fram till halv5 igår eftermiddag. Då lyckades han slumra 45 minuter i min famn innan Magnus kom hem. Ändå så gick kvällen jätte bra....han åt vid halv7, sen fick han pyjamas och mysa en kort stund så näsdropparna skulle få verka lite innan han såååå snällt somnade i sin säng 19.10 =) Sen var det så otroligt att han sov till 06 imorse! Så 11h sömn. Han behövde det efter en helg med knakig sömn. Dock så somnade han om efter att han hade ätit klockan 6 imorse så vi fick väcka honom för att klä på honom när vi skulle till BVC. Det tänkte man ju att det tar inte så lång tid....så Melvin fick sova till 9. (vi skulle åka 9.30, senast). Men tji fick ju jag/vi. Lade honom på skötbordet som vanligt och han var på glatt humör. Tar av blöjan tvättar honom lite och vips så kom 3 dygns bajs. GAHH hur kan det komma sig att sånt alltid händer när man har en tid att passa? O inte hade Melvin nå brådis, han låg där glatt på skötbordet och var på toppen humör samtidigt som han både kissa o bajsa hej vilt! Glad var han iaf =) Till slut kom vi iväg, dock inte från 9,36 och vi hade tid på BVC 10. Mat till Melvin i bilen fick det bli. Men vi hann dit med 3 minuter till godo enligt klockan i bilen. Men när vi väl kom in på BVC så var deras klockor bara tio i. Så det var ju hur lugnt som helst!!!!
   För första gången så kunde vi gå igenom BVC’s dörr utan att Melvin börja gallskrika *hurra* Han var faktiskt på riktigt gott humör ända tills det var dags att mätas. Då blir man ju lite fasthållen och det var inte populärt! Annars var han en riktigt duktig kille idag. Var ju kul att BVC-sköterskan fick se att han kan vara en glad kille! Lite förbannad blev han dock på henne då hon lade honom på mage. Men det blir han ju här hemma också. Men så var det då dags för de där sprutorna, en i varje lår. Så en sköterska på varje sida Melvin och så räknade de till tre och stack samtidigt. En lite arg Melvin blev det, men det gick bra att trösta honom!!!! Så vår lilla kille är nästan värd en guldstjärna idag för sitt uppförande på BVC!!! Just de, så var det ju vikt o längd....jag gissade ju igår på 7300g och 63-64cm lång. Melvin är nu 63cm lång och väger 7480g! Magnus var 20g ifrån och gissa rätt på vikten medans jag hade rätt på längden!! Nu är det inget nytt BVC besök från den 17/1-2012.
   Resten av dagen/natten ska jag hålla tummarna för att Melvin inte får någon feber av vaccinationen.

Ska se om jag kan få junior att somna nu. Han är inte alls på sitt bästa humör.


Oj vad många av bokstaven Å det blev i det här inlägget ser jag nu =) Jaja, det bjuder jag på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0